همدان- مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت :تعداد خاموشی های فیدرهای اصلی در سال ۹۶ معادل ۲۰ در صد کاهش یافت

کاهش ۲۰ درصدی خاموشی فیدرهای برق در استان همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، ایرج افشار با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق در سال گذشته اظهار داشت: کاهش نرخ خاموشی ها از ۱.۹۹۷ دقیقه در روز در سال۹۵ به ۱.۷۷۱ دقیقه در روز در سال ۹۶ معادل ۲۳ صدم دقیقه از جمله این اقدامات است.
وی افزود: تعداد خاموشی‌های فیدرهای اصلی از ۹ هزار و ۴۶۸ عدد در سال ۹۵ به ۷ هزار و ۵۵۳ عدد در سال ۹۶  معادل ۲۰ درصد کاهش یافت.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعال کردن ۱۳۴ دستگاه خطاسنج GSMدار در سامانه و مانیتورینگ آنها گفت:  فعال کردن AVL خودروهای ستادی و عملیاتی در بستر GPRS و مانیتورینگ آنها نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان از دیگر فعالیت‌ها به راه‌اندازی سیستم کنتاکت سنتر شهرستان همدان با مجهز بودن به دو خط E۱ ورودی و پاسخگو بودن روابط عمومی، واحد روشنایی و ادارات خدمات مشترکین، انجام ستینگ مناسب ریکلوزرهای موجود در مسیر شبکه های فشار متوسط و کاهش خاموشی های کامل  فیدرهای فشار متوسط که در آنها ریگلوزر نصب شده، اشاره کرد.
افشار یادآور شد: داشبورد مدیریتی انرژی توزیع نشده تدوین شده که به منظور تجزیه  وتحلیل  خاموشی‌ها به صورت تخصصی است.
وی گفت: جذب اعتبارات قدرت مانور و توسعه هر فیدر نیز افزایش داشته و از ۱۴.۶ میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۱۹.۶ میلیارد ریال در سال۹۶ رسید که از رشد ۳۴ درصدی برخوردار بود.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بحث پیگیری کاهش فیدرهای بحرانی نیز از ۵۱ فیدر در سال ۹۵ به ۳۷ فیدر در سال۹۶ با کاهش رشدی معادل ۲۸درصد رسیدیم.
وی با بیان اینکه پیگیری تهیه نقشه‌های مانوری برای ۲۷۹ فیدر استان به همراه بروزرسانی نقشه‌های تک خطی و جغرافیایی آنها در سال۹۶ با همکاری واحدهای تابعه اجرایی شد، گفت: اجرای کامل ماژول برنامه خاموشی‌های ۲۰کیلوولت و سیستم تذرو در سال۹۶ و کنترل تمام خاموشی‌های با برنامه استان در سال۹۶ نیز از اقدامات این امور بوده است.
افشار با اشاره به فعال‌سازی ریکلوزرهای پست‌های ۶۳ کیلو ولت از ۱۲ مورد به ۱۵۹ مورد در سال گذشته تصریح کرد: مدیریت مناسب پیک بار از طریق گزارش روزانه پیامکی پیک بار شهرستان‌ها به مدیران ستادی و اجرایی و مطالعه شرایط جوی منطقه مانند دما، سرعت باد، بارندگی و  ارسال پیامک به مصارف صنعتی جهت همکاری در زمان پیک بار نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.