قدس انلاین : کفه نمکی بردسکن امسال در حالی باتلاقی بوده که به‌دلیل وجود خطرات ناشی از باتلاقی بودن، مسئولان این شهرستان حضور گردشگران به این کفه نمکی که معمولا هر سال همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان صورت می‌گرفت را منع کرده‌اند.

کفه نمکی بردسکن تبدیل به باتلاقی آدمخوار شده است
 کفه نمکی بردسکن امسال در حالی باتلاقی بوده که به‌دلیل وجود خطرات ناشی از باتلاقی بودن، مسئولان این شهرستان حضور گردشگران به این کفه نمکی که معمولا هر سال همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان صورت می‌گرفت را منع کرده‌اند.

این منطقه گردشگری علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد، هر سال علاقمندان بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند، اما امسال باتلاقی شده و خطرات بسیری برای گردشگران به همراه دارد.

رئیس هیات کوهنوردی بردسکن ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های نیمه ماه مبارک رمضان به ویژه بازدید گردشگران از کفه نمک این شهرستان، اظهار کرد: همه ساله جمع زیادی از شهروندان بردسکنی و گردشگران در شب نیمه ماه مبارک رمضان از کویر نمک بازدید می‌کنند، اما به دلیل باتلاقی شدن این کفته نمک امکان حضور گردشگران در این منطقه در حال حاضر وجود ندارد و بازدید از آن به تیرماه موکول می‌شود.

 حمید سعادتی از دست‌اندرکاران خواست، اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

گردشگران به‌صورت انفرادی به‌کفه نمک بردسکن سفر نکنند

 رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن نیز در ادامه این جلسه با تایید وضعیت کفه نمکی این شهرستان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته فضای بیشتری برای ورود خودروها و تفرج گردشگران در این منطقه وجود داشت، اما امسال رطوبت زیاد سبب کاهش مکان‌های قابل استفاده گردشگران شده و هر لحظه احتمال فرو رفتن خودروها یا افراد در باتلاق‌های نمکی بردسکن وجود دارد.

محمد دانشورثانی ادامه داد: امسال با توجه به‌حجم زیاد بارش‌ها و ایجاد باتلاق‌های نمکی در منطقه، گردشگران باید از رفت و آمد در مناطق پرخطر و نیز حضور انفرادی در این منطقه خودداری کنند.

وی افزود: علاوه بر اینکه قرار است، همایش کویرنوردی و حضور خانواده‌ها در این مراسم، ۱۵ تیرماه  برگزار شود، در نیمه ماه مبارک رمضان سال جاری نیز هیچ برنامه‌ای توسط دستگاه‌های دولتی همچون اداره ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های دیگر برگزار  نمی‌شود.

 رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن گفت: جذابیت کفه نمکی موجب برپایی چندین تور گردشگری طبیعت‌گردی و کویرنوردی در کفه نمکی این شهرستان شده است.

کفه نمکی بردسکن اثر و جاذبه ارزشمند طبیعی 

در ادامه این جلسه،  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن هم  با اعلام اینکه کفه نمکی این شهرستان، یکی از آثار و جاذبه‌های ارزشمند طبیعی کشور است، اظهار داشت:  کفه نمکی بردسکن در سال ۱۳۹۰ به‌شماره ۱۵۷ در فهرست آثار طبیعی کشور به‌ثبت رسیده است.

حمد صابری افزود: کفه نمکی بردسکن مربوط به دوران سوم و چهارم زمین‌شناسی است که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب این شهرستان در بخش شهرآباد قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این اثر طبیعی ارزشمند، متذکر شد: کفه نمکی به‌جهت وضعیت بی‌نظیر و چشم‌اندازهای طبیعی کویری مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان داخلی و خارجی در طول سال قرار می‌گیرد، همچنین، جلوه‌های زیبای بلورهای نمک در حال شکل‌گیری، تراکم بلورهای نمک بر روی شن‌زارها، ایجاد چاله‌های نمکی و حوضچه‌های آب ناشی از تعریق خاک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این زیستگاه طبیعی بوده و آن را در کشور و منطقه به یک زیستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.