قدس انلاین : معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با هزینه 44 میلیارد و 980 میلیون تومان تعداد یک هزار و 40 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان رضوی آزادشده‌اند.

آزادی بیش از هزار زندانی جرایم غیرعمد در خراسان رضوی
 مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شب گذشته با حضور معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان‌های خراسان رضوی، امام‌ جمعه سبزوار، فرماندار سبزوار، دادستان، فرماندار و خیرین نیک‌اندیش در محل تالار معین سبزوار برگزار شد.

آزادی 1040 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان رضوی

معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان‌های خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قوه قضائیه، اظهار داشت: زمانی که جرمی به معنای واقعی رخ نداده، نباید ما متوسل به زندان شویم و در مجموعه قوه قضائیه باید فعالیتی صورت گیرد تا مجازات زندان به حداقل کاهش یابد.

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی مهر افزود: به‌صورت کلی زندان یک پدیده نامطلوبی است که مشکلات و تبعات متعددی را برای فرد و خانواده زندانی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با هزینه 44 میلیارد و 980 میلیون تومان تعداد یک هزار و 40 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان رضوی آزاد شده‌اند.

معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان‌های خراسان رضوی تصریح کرد: از مجموع کمک‌های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد چهار میلیارد و 767 میلیون تومان خودیاری خانواده‌های زندانی، 13 میلیارد و 910 میلیون تومان کمک‌های ستاد دیه استان و سه میلیارد و 272 میلیون تومان از محل صندوق‌های متعدد شامل کمیته امداد و غیره تأمین‌ شده است.

موسوی مهر بیان کرد: طی سه سال متولی ستاد دیه خراسان رضوی رتبه برتر کشور را کسب کرده که بیانگر کمک‌های بی‌نظیر خیرین و بزرگان است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون برخی از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان رضوی به دلیل عدم پرداخت 500 هزار تومان یا یک‌میلیون تومان در زندان‌ها حضور دارند.

53 مددجوی جرایم غیرعمد در سبزوار آزاد شدند

در ادامه مراسم رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی سبزوار گفت: در جشن گلریزان سال گذشته 53 مددجوی جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی این زندانیان حدود یک میلیارد و 910 میلیون تومان بود.

محمد بسکابادی با بیان اینکه یک میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی ستاد دیه استان به زندانیان کمک شده است، افزود: 349 میلیون تومان گذشت شکات و 332 میلیون تومان آورده مددجویان، 31 میلیون تومان کمک خیرین نیک‌اندیش خارج از جشن گلریزان و حدود 59 میلیون تومان به‌صورت نقدی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد سال گذشته کمک شد که به‌ حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه امروزه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به‌عنوان برند تبدیل‌ شده است، بیان کرد: سالانه تعداد زیادی از مردم برای آزادی زندانیان نذرهای خود را انجام می‌دهند و اداره زندان سبزوار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آماده دریافت کمک‌های خیرین نیک‌اندیش است.

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی سبزوار افزود: 52 زندانی جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی در زندان این شهرستان وجود دارد که در انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

بسکابادی بیان کرد: 2 نفر از این زندانیان به علت تصادف، 46 نفر محکومین مالی (غیر کلاه‌برداری) و چهار نفر نیز به سبب نپرداختن مهریه و نفقه در زندان سبزوار به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: این زندانیان در مجموع به پرداخت 44 میلیارد و 354 میلیون و 500 هزار ریال محکوم شدند که با کمک خیران می‌توانند به آغوش گرم خانواده بازگردند.

لزوم کمک مردم و خیرین نیک‌اندیش به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: فرهنگ کمک به هم نوعان و نیازمندان جامعه اسلامی از سوی ائمه اطهار(س) و قرآن کریم تأکید شده که مسلمانان در ایام ماه مبارک رمضان و مابقی ایام سال باید به این موضوع توجه کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر باغانی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب به‌دور از خانواده زندانی‌ شده‌اند و مشکلات زیادی خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: مردم و خیرین نیک‌اندیش با کمک‌های خود باید زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

دادستان سبزوار نیز در این مراسم بر لزوم ترویج فرهنگ کمک‌رسانی مردم به زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان سبزوار تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.