قدس آنلاین:مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: واگذاری کار ساماندهی و درمان معتادان متجاهر به بهزیستی را یک نعمت الهی توصیف کردو گفت: ۱۰ واحد صنعتی و بازرگانی مشهد برای بکارگیری معتادان بهبود یافته اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین؛پوریوسف در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی مراکز ترک اعتیاد اجباری (جام رمضان) مشهد افزود: خوشبختانه پس از واگذاری این مراکز به بهزیستی، با مدیران مجرب و خوش‌سابقه‌ای مثل آقای اعتمادی همکار شدیم که نگاهی علمی و مددکارانه به پدیده‌ی اعتیاد دارند.
وی گفت: واگذاری کار ساماندهی و درمان معتادان متجاهر به بهزیستی را یک نعمت الهی توصیف کردو افزود: خوشبختانه پس از واگذاری این مراکز به بهزیستی، با مدیران مجرب و خوش‌سابقه‌ای مثل آقای اعتمادی همکار شدیم که نگاهی علمی و مددکارانه به پدیده‌ی اعتیاد دارند.

وی ادامه داد: معتادان، عموما افرادی درست‌کار، انسان‌هایی با شخصیت، حساس و رقیق‌القلب هستند و اگر از خانواده‌هایشان بپرسیم، این افراد را سرآمد و بهترین فرد خانواده معرفی می‌کنند.

وی گفت: وجود مدیرانی در مراکز ترک اجباری که در حوزه‌ی اعتیاد، تجربیات موفقی دارند باعث شده که هر روز خبرها و اتفاقات خوب در این حوزه به گوش برسد که این جشنواره، یکی از این اتفاقات است.

وی که در جمع خیرین، صنعتگران، مدیران کمپ‌های ترک اعتیاد، بهبودیافتگان و صنعتگران کارآفرین سخن می‌گفت ادامه داد: خدا را شاکریم که نعمت خدمت به این بندگان عزیز خدا را نصیب ما کرد.

وی ضمن استمداد از خیرین برای ورود به این حوزه‌ی مهم اجتماعی گفت: خوشبختانه صنعتگران و خیرین اقتصادی برای بکارگیری معتادان بهبودیافته پیشقدم شده و تا کنون دست کم ۱۰ واحد صنعتی و بازرگانی برای بکارگیری این عزیزان اعلام آمادگی کرده و تعدادی از این واحدها نیز در حال حاضر این عزیزان را بکارگیری کرده‌اند.

وی وجود ۴۰ هزار پاک شده‌ درخراسان رضوی را یک افتخار بزرگ برای همه‌ی دست‌اندرکاران درمان اعتیاد در استان دانست و گفت: از میان جامعه‌ی هدف بهزیستی، اولین گروهی که پای کار اشتغال آمده و به صورت جدی به فکر بازسازی زندگی و توانمندی خودشان افتاده‌اند معتادان پاک شده هستند که این امر نشان می‌دهد این افراد پس از پاکی، استعدادهای اجتماعی شدن و توفیق در فعالیت اجتماعی را بیش از گذشته آشکار می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم، اعتیاد را یک بیماری مزمن توصیف کرد و گفت: بیماری اعتیاد دوره درمانی درازمدت دارد و در این دوره، باید توانمندسازی را در کنار اقدامات درمانی مد نظر داشته باشیم.

مسعود هنربخش گفت: در ۸ ماه گذشته که درمان و توانبخشی روانی معتادان متجاهر به بهزیستی واگذار شده، افراد انسان‌دوست، نیک‌اندیش و فداکار زیادی برای کمک به بهزیستی اعلام آمادگی کرده‌اند که مدیران مراکز ترک اجباری اعتیاد، از جمله‌ی این افراد می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون  کسی این موضوع را مد نظر نداشته که بشود ساکنین مراکز اجباری را که به حکم قضایی در این مراکز هستند برای فعالیت‌های فرهنگی از مراکز خارج کند اما ما با کمک مدیران مراکز، تعدادز یادی از این عزیزان را به حرم مطهر اعزام کردیم و در کنار زیارت، آنها را از اطعام مهمان‌سرای حضرت بهره‌مند ساختیم.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها به ما می‌گفتند این کار را نکنید که اگر افراد اعزامی از کنترل خارج شوند مشکلات زیادی برایتان پیش می‌آید.

وی ادامه داد: اینها انسان‌های شریف و پاکدستی هستند که دچار بیماری اعتیاد شده‌اند و به همین جهت، اعتماد و اطمینان به آنان، نتایج بسیار خوبی در توانمندسازی آنها دارد.

وی گفت: با همه‌ی مخالفت‌ها، این برنامه‌های فرهنگی ادامه دارد و مطمئن هستیم که آثار مثبت این برنامه‌ها و اقدامات نشان خواهدداد که این عزیزان، اگر طبق برنامه‌ی صحیحی درمان شوند قابل اعتمادترین افراد جامعه هستند.

هنربخش با تشکر از مدیران مراکز، مسؤولین اجرایی، مقامات قضایی استان و بیماران بهبودیافته‌ی مراکزگفت: جشنواره‌ی فرهنگی ورزشی یکی دیگر از افتخارات بهزیستی است که در مورد معتادان بهبودیافته‌ی مراکز ترک اجباری به اجرا درمی‌آید که با همکاری جمعی مدیران این مراکز و خود بیماران اتفاق افتاده است.

وی گفت: امیدواریم در آینده این برنامه‌ها را تا سطح تمام مراکز اجباری توسعه دهیم و این برنامه‌ها نیز مانند بسیاری دیگر از طرح‌های اجرایی بهزیستی استان، الگوی کشوری قرار گیرد.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بهبودیافتگان مراکز اجباری ترک اعتیاد (جام رمضان) نیز در این مراسم گزارش داد: در این جشنواره ۳۲ تیم ورزشی از ۱۰ مرکز ترک اعتیاد شرکت دارند.

حسن اعتمادی افزود: جشنواره در چهار رشته فوتسال (سالن شهید حمیدی در مجتمع فیاض‌بخش)، تنیس روی میز و فوتبال دستی ( مرکز ترک اعتیاد کوثر)، والیبال (مرکز خلق‌آباد) به مدت یک هفته برگزار می‌گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به وضعیت تعطیلات میانه‌ی خرداد، مسابقات به موقع برگزار و نتایج تا آخر ماه مبارک اعلام گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.