قدس آنلاین: مدرس برنامه «یک لقمه تفسیر» بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: باورهای دینی، فرآیند درمان بیماران را آسان‌تر می‌کند

باورهای دینی، فرآیند درمان بیماران را آسان‌تر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام روح الله امامی‌پور در حاشیه برنامه «یک لقمه تفسیر» که به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن شب‌های قدر هر روز ظهر در مسجد بیمارستان رضوی برگزار می‌شود، مفاهیم دین اسلام را منبعی غنی برای آرامش روحی بیماران دانست و افزود: وقتی مفاهیم مذهبی به صورت باور در بین بیماران شکل بگیرد، فرآیند درمان نیز آسان‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: فردی که بیماری و درد را مایه ریزش گناهان و پاداش‌ اخروی بداند، با وجود رنج فراوان همچنان شاکر خداوند است و با صبوری بیشتر درد را تحمل می‌کند.

امامی‌پور با بیان اینکه این باورها، بسیاری از بیمارانی که از بهبودی‌شان قطع امید شده، بیشتر زنده نگه داشته است، تصریح کرد: از ظرفیت‌های تبلیغی محیط بیمارستان برای تقویت این باورهای مذهبی می‌توان استفاده کرد.

وی درباره نقش باورهای دینی و مذهبی در میزان تعهد پرسنل مراکز درمانی گفت: تقوای کارکنان موجب تعهد آنان نسبت به شغل‌شان در پیشگاه خداوند می‌شود و حتی ممکن است آنان خدمتی بیش از وظیفه خود برای بیماران انجام دهند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پرسنل مراکز درمانی به عشق دعای بیماران و رضایت آنان، به انجام وظایف شغلی خود می‌پردازند و این امر مایه نشاط روحی و روانی آن‌هاست.

وی از اقامه نماز اول وقت به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در ایجاد این تعهد نام برد و اضافه کرد: همچنین باورهای مذهبی موجب صبوری و تحمل بیشتر پرسنل مراکز درمانی و خدمت خالصانه‌تر آنان می‌شود.

امامی‌پور با بیان اینکه دعا کردن اهمیت بسیاری در شب‌های نزول قرآن دارد، گفت: اگر فردی که دعا می‌کند در حالت انکسار و خضوع قرار داشته باشد، موجبات استجابت دعایش بیشتر است.

وی افزود: بیماران حالت معنوی و انکسار خاصی در شب‌های قدر دارند، بنابراین پرسنل مراکز درمانی باید قدر این شب‌های پرفضیلت را بیشتر بدانند و فراموش نکنند که خدمت خالصانه، موجب دعای بیماران می‌شود.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه بیمارستان رضوی منتسب به بارگاه ملکوتی امام هشتم علیه السلام است، گفت: با برگزاری برنامه‌هایی مانند یک لقمه تفسیر و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی فضای بیمارستان می‌توان فرهنگ ناب رضوی را در میان مراجعان بیمارستان به ویژه گردشگران سلامت گسترش داد.

وی پرسنل این بیمارستان را خادمان حرم مطهر رضوی و مراجعان آن را زائران این بارگاه ملکوتی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی مراجعان، قدرت مفاهیم سیره رضوی را در رفتار و گفتار پرسنل بیمارستان ببینند با رنگ و بویی از فرهنگ رضوی این بیمارستان را ترک کرده و به شهر و کشور خود باز می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.