تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت ها را با برتری برابر آرژانتین آغاز کرد.

شروع خوب والیبال ایران در هفته دوم/ آرژانتین و ولاسکو مغلوب ایران شدند

به گزارش قدس آنلاین، هفته دوم از رقابت های لیگ ملت های والیبال از ساعت ۰۴:۴۰ دقیقه امروز شنبه با دیدار تیم ملی والیبال ایران و آرژانتین آغاز شد که طی آن ملی پوشان کشورمان موفق شدند برابر تیم سرمربی پیشین خود به برتری ۳ بر ۲ دست پیدا کنند.

ملی پوشان ایران که در سه دیدار گذشته خود برابر فرانسه و ژاپن تن به شکست داده بودند و دیدار با استرالیا را با پیروزی به پایان رسانده بودند، به امید کسب نتایج بهتر گام در هفته دوم گذاشتند و در نخستین دیدار تیم میزبان هفته را شکست دادند.

نتایج ست های دیدار آرژانتین و ایران:
۲۵ بر ۲۱ - ۲۲ بر ۲۵ - ۲۲ بر ۲۵ - ۲۶ بر ۲۴ و ۹ بر ۱۵

ست نخست؛ تلاش ها به جایی نرسید
بازیکنان تیم ملی والیبال ایران ست نخست را در شرایطی آغاز کردند که سرمربی حریف شناخت خوبی از آنها داشت و با آنالیز دقیقی که انجام داده بود نقاط قوت ایران را به خوبی پوشش داده بود. ولاسکو که چند سالی هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت در ست نخست به خوبی تیمش را هدایت کرد و با وجود تلاشی که ملی پوشان کشورمان انجام دادند اما در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.

ست دوم؛ کم اشتباه با تمرکز بیشتر
ملی پوشان والیبال کشورمان ست دوم را با دقت و تمرکز بیشتری شروع کردند و در همان امتیازات ابتدایی موفق شدند از حریف فاصله بگیرند. شاگردان کولاکوویچ در دریافت ها بسیار بهتر عمل کردند و روی تور هم با دقت بیشتری به توپ ضربه زدند و در طول گیم از حریف پیش افتادند.

آنها علاوه بر اینکه توانستند دو وقت فنی استراحت را به سود خود خاتمه دهند در امتیاز ۲۰ فاصله خوبی از آرژانتین گرفتند و به پیروزی در ست دوم امیدوار شدند. ایران در این لحظات اختلاف چهار امتیازی را حفظ کرد و هر چند حریف در لحظات پایانی تلاش زیادی کرد اما در نهایت ست دوم ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

ست سوم؛ رقابت نزدیک را ایران برد
سومین ست از این مسابقه با عملکرد خوب ملی پوشان ایران آغاز شد به گونه ای که آنها با دفاع خوب روی تور توانستند وقت استراحتی فنی اول را ۸ بر ۵ به سود خود خاتمه دهند. اما در برگشت به زمین خولیو ولاسکو با تعویض هایی که انجام داد شرایط را تغییر داد و توانست فاصله امتیازی را جبران کند و دو تیم را در امتیاز ۱۰ برابر کند.

این رقابت در چند امتیاز ادامه داشت تا اینکه ایران مجددا توانست اختلافش با شاگردان ولاسکو را بیشتر کند و ۱۵ بر ۱۲ پیش بیفتد. وقت دوم استراحت فنی هم با دو امتیاز اختلاف به سود ایران به پایان رسید.

با این حال پس از وقت استراحت دوم بازهم این آرژانتین بود که بهتر عمل کرد و علاوه بر امتیازات عقب افتاده توانست در امتیاز ۲۰ از ایران پیش بیفتد. ملی پوشان ایران که امتیازات حساسی را از دست داده بودند تلاش کردند تا مجددا از حریف پیش بیفتند اما حریف روی تور نمایش بهتر و هوشمندانه تری داشت. در امتیاز ۲۱ تیزهوشی موسوی باعث شد کار دو تیم با تساوی ادامه پیدا کند. موسوی در امتیاز بعدی هم تاثیرگذار بود و با دفاع خوب روی تور ایران را پیش انداخت.

ملی پوشان ایران که در امتیازات پایانی بسیار پرانرژی بودند با نمایشی دلپذیر توانستند ست سوم را ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه دهند تا در آستانه پیروزی برابر شاگردان خولیو ولاسکو قرار بگیرند.

ست چهارم؛ ایران پرفراز و نشیب
در چهارمین ست شاگردان ولاسکو شروع طوفانی داشتند و با چند امتیاز اختلاف از ایران پیش افتادند. ملی پوشان کشورمان در برخی لحظات بازی تمرکز کافی را نداشتند و آرژانتین به خوبی از این ناهماهنگی استفاده کرد و فاصله امتیازاتش را زیاد کرد.

روند خوب حریف و البته نگران کننده تیم ملی ایران تا امتیاز ۱۴ برای آرژانتین ادامه داشت اما ملی پوشان کشورمان به خود آمدند و فاصله را به حداقل رساندند اما وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ بر ۱۴ به حریف واگذار کردند تا در ادامه برای رسیدن به پیروزی در این دیدار به عملکرد بهتری نیاز داشته باشند.

در ادامه ایران به بازی برگشت و رقابت با حریف را نزدیک و فشرده دنبال کرد. دو تیم با یک امتیاز اختلاف کارشان را ادامه دادند که آرژانتینی ها در امتیاز ۲۱ اختلاف را به دو رساندند و با گرفتن امتیاز ۲۲ در آستانه برد در این ست قرار گرفتند. با این حال نمایش خوب ایران در چند امتیاز که با توپ گیری خوب مرندی هم همراه بود فاصله را نزدیک کرد و دو تیم در امتیاز ۲۳ مساوی شدند.

در ادامه دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شدند تا حساسیت بازی بیشتر شود. آرژانتین به امتیاز ۲۵ رسید تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت به زمین آرژانتین امتیاز ۲۶ را هم گرفت و خطای تور بازیکنان ایران باعث شد این ست ۲۶ بر ۲۴ به سود حریف به پایان برسد.

ست پنجم؛ ایران با قدرت برنده شد
شروع ست حساس پنجم برای حریف خوب بود و توانست به نخستین امتیاز دست پیدا کند اما ملی پوشان کشورمان در ادامه نمایش بهتری داشتند و توانستند از میزبان هفته دوم لیگ ملت ها پیش بیفتند. ایران ۶ بر ۴ پیش بود که حریف یک امتیاز را جبران کرد اما در امتیاز هفتم بازیکن آرژانتین سرویس را به تور زد تا اختلاف دو امتیاز شود.

ملی پوشان کشورمان با اینکه نمایش خوبی داشتند اما در حالی که می توانستند اختلاف را به سه برسانند مرتکب خطای تور شدند تا فاصله کم شود اما در امتیاز ۱۱ بازهم دو امتیاز اختلاف را حفظ کردند و با آبشار خوب عبادی پور به امتیاز ۱۲ رسیدند تا ولاسکو ناچار به گرفتن وقت استراحت شود.

در ادامه ایران دو امتیاز دیگر هم گرفت تا در آستانه بردن ست پنجم و پیروزی در این دیدار قرار بگیرند. در نهایت ملی پوشان کشورمان امتیاز ۱۵ را هم گرفتند و ست پنجم را ۱۵ بر ۹ به سود خود خاتمه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.