قدس آنلاین:رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان طرح آموزش قرآن کریم به کودکان استثنایی برای نخستین بار در حرم مطهر رضوی اجرا شد.

 آموزش قرآن کریم به کودکان استثنایی در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع با بیان این خبر ابراز کرد: به همت واحد نوجوانان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برای نخستین بار طرح آموزش قرآن کریم ویژه کودکان استثنایی در بارگاه مطهر امام رضا(ع) اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این طرح بازی‌ها و سرگرمی‌های قرآنی متناسب با درصد هوشی کودکان و نوجوانان استثنایی طراحی شده است. مفاهیم قرآنی با همکاری استادان و کارشناسان رشته‌های روان‌شناسی کودک، بازی‌سازی‌های تخصصی، بازی درمانی و ... به مخاطبان ارائه می‌شود.
حجت الاسلام شجاع با بیان اینکه مقدمات تحقیق و بررسی اجرای این طرح به مدت یک سال و نیم با همکاری کارشناسان حوزوی مرتبط انجام شده است، اظهار داشت: این طرح در ایام ماه مبارک رمضان به صورت میدانی در دارالقرآن الکریم حرم رضوی(واحد نوجوانان) در حال اجرا است.
به گزارش آستان نیوز، وی اظهار داشت: جامعه مخاطب اجرای این طرح کودکان و نوجوانان نابینا، کودکان مبتلا به سندروم داون، کودکان سرآمد و قریحه و ... است.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی هدف از اجرای طرح را ایجاد فرصت مناسب برای کودکان و نوجوانان استثنایی زائر و مجاور حرم رضوی معرفی و تصریح کرد: در این طرح کودکان استثنایی با استفاده از روش‌های استاندارد به یادگیری و حفظ قرآن کریم می‌پردازند. همچنین این زائران با حضور در کارگاه‌هایی داستان‌های قرآنی و سرگرمی‌های قرآنی را فرا می‌گیرند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.