نماینده روسیه در سازمان ملل در یک نشست خبری گفت نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در خصوص برجام روز ۶ تیرماه برگزار می‌شود.

نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ روز ۶ تیر برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت برنامه‌های این شورا در ماه میلادی ژوئن را تشریح کرد.

«نبنزیا» در این جلسه گفت نشست دوره ای شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره توافق هسته ای ایران روز ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه) برگزار می شود.

او گفت با توجه به تحولات اخیر در خصوص «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) انتظار می‌رود که مباحثاتی داغ در این خصوص برگزار شود. 

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«واسیلی نبنزیا» در بخش دیگری از این نشست خبری به سوال خبرنگار روزنامه آناتولی ترکیه درباره گزارش‌ها در خصوص توافق مسکو و تل‌اویو برای خروج نیروهای ایران از جنوب سوریه پاسخ داد و گفت: «اخبار مربوط به حصول یک توافق مشخص برای خروج نیروها در جنوب غرب سوریه را شنیدم. برداشت من این است که این توافق حاصل شده است. اینکه تا حالا اجرا شده است یا نه را نمی‌توانم پاسخ دهم.»

وی در ادامه تصریح کرد در صورتی که توافق اجار نشده در آینده اجرا خواهد شد. او گفت: «نمی‌توانم بگویم که توافق در حال حاضر در صحنه میدانی اجرا می‌شود یا نه، اما طرف‌های دخیل در حصول توافق از آن راضی هستند. اگر در صحنه میدانی اجرا نشده است، در آینده اجرا می‌شود.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.