قزوین_ مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با بیان اینکه تعداد فوت های ناشی از تصادفات جاده ای این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه است، اظهار داشت: تعداد فوتی ها در اثر تصادفات جاده ای در این استان شامل ۱۷ نفر بوده است.

کاهش آمار فوتی های ناشی از  تصادفات جاده ای در قزوین

بهزاد ولیزاده در گفت گو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه تعداد فوت های متعاقب تصادفات جاده ای استان قزوین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه است، اظهار داشت: تعداد فوت های متعاقب تصادفات جاده ای در این استان شامل ۱۷ نفر بوده است.

وی افزود: آمار مصدومان براثر تصادف در فروردین ماه سال گذشته شامل ۵۸۰ نفر بودند که از این آمار، ۴۰۰ نفر را مردان و ۱۸۰ نفر را هم بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین آمار مرگ و میر مربوط به حوزه برون شهری را ۱۲ مورد عنوان کرد.

ولیزاده با بیان اینکه تعداد فوت ناشی از مسمومیت با CO در استان قزوین بر اساس هر صد هزار نفر جمعیت در سال ۹۵ بیش از دو برابر میانگین کشوری بوده و بعد از استان زنجان رتبه دوم را در سطح کشور داشته است، اضافه کرد: در سال گذشته ۲۵ نفر در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: مسمومیت با مونوکسید کربن یکی از خطرناک ترین مرگ و میرهای انسانی است که با رعایت توصیه های کارشناسی و متخصصان می توان از مرگ خاموش پیشگیری کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین مطرح کرد: آماری که در خصوص مسمومیت گازمونوکسید کربن در این استان وجود دارد، جای تأمل دارد که احساس می شود مردم باید با دقت و توجه بیشتری از وسایل و تجهیزات گرمایشی استفاده کنند تا شاهد خسارت های جانی در این زمینه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.