قدس آنلاین/ صبا کریمی: علیرغم این که طبیعتا «طرح اکران افطار تا سحر» در ماه رمضان باید کاهش مخاطب در این ایام را جبران کند اما به دلیل عدم تبلیغات مناسب، فیلم‌ها فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند.

 طرح  «اکران افطار تا سحر»کم فروغ ظاهر شد

به گزارش قدس آنلاین، با رسیدن به سومین هفته از ماه مبارک رمضان و اجرای «طرح اکران افطار تا سحر» در سینماها اما فروش فیلم‌ها همچنان چنگی به دل نمی‌زند و به نظر می‌آید تا اینجای کار این طرح نتوانسته فروش فیلم‌ها را در این ایام تضمین کند و مخاطبان را به سینماها بکشاند. گرچه که بسیاری از کارشناسان سینمایی عدم توجه کافی به بحث تبلیغات و اطلاع رسانی این طرح را از نقاط ضعف آن می‌دانند که باعث می‌شود همه مردم با این طرح آشنایی و از آن اطلاع نداشته باشند. بر همین اساس پنج فیلم «تگزاس»، «خجالت نکش»، «چهارراه استانبول»، «عصبانی نیستم» و «مصادره» به ترتیب پرفروش های هفته گذشته بودند که البته نسبت به هفته های قبل فروش قابل توجهی نداشتند و همانطور که قبلا هم ذکر شد بسیاری از سینماگران علت آن را عدم شرایط مناسب برای طرح اکران افطار تا سحر می‌دانند.

با این حال اما این فیلم ها با در اختیار داشتن تعداد قابل توجهی سالن به فروش خود ادامه می دهند و به نظر می رسد تا اکران عید فطر و افزوده شدن فیلم های جدیدی به چرخه اکران، با حرکت ملایم فروش فیلم در این ایام مواجه باشیم.

فیلم «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی با در اختیار داشتن ۱۳۸ سالن سینما، پس از 6 هفته توانسته به فروش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان دست پیدا کند و فروش هفتگی این فیلم نیز یک میلیارد و 190 میلیون تومان بود که بیشترین رشد فروش نسبت به هفته گذشته متعلق به آن بود و تنها فیلم میلیاردی هفته گذشته به حساب می آمد.

در ادامه فیلم «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی دومین فیلم پرفروش هفته بود که اتفاقا این فیلم هم در ژانر کمدی ـ اجتماعی است که با فروش هفتگی 500 میلیون تومان به این رتبه جدول رسید که رقم فروش آن نزدیک به 700 میلیون تومان با فیلم اول جدول اختلاف قیمت دارد و همین مسئله نشانگر افت فروش فیلم ها طی هفته گذشته بوده است.

در هفته ای که گذشت جایگاه دو فیلم «چهار راه استانبول» و «عصبانی نیستم» در جدول فروش جابه جا شد و «چهارراه استانبول» با در اختیار داشتن 75 سالن به فروش کلی 2 میلیارد تومان و فروش هفتگی 421 میلیون تومان رسید و «عصبانی نیستم» نیز این هفته فروش 341 میلیون تومانی را تجربه کرد که نسبت به هفته های نخستین اکران با افت فروش مواجه شده است و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. «عصبانی نیستم» فیلمی است که بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته را در جدول داشته است.

فیلم «مصادره» نیز که در رقابت تنگاتنگ با «تگزاس» بود این روزها با نزدیک شدن به دوازدهمین هفته اکران خود با فروش هفتگی 286 میلیون در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. ضمن این که «مصادره» با مجموع فروش 15 میلیارد و 437 میلیون، تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۷ است.

همچنین فیلم های «خوک»، «جشن دلتنگی» و «آن سوی ابرها» که هر سه در چهارمین هفته اکران خود هستند به ترتیب بیش از 900 میلیون تومان، 148 میلیون تومان و 159 میلیون تومان فروش داشته اند. همچنین فیلم «ناخواسته» به کارگردانی محمدحسین لطیفی هم اولین هفته اکران خود را چندان امیدوارکننده شروع نکرده است و با در اختیار داشتن 26 سالن و با فروش هفتگی ۲۱ میلیون تومان در جایگاه سیزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. «ناخواسته» تاکنون کمترین فروش هفته‌ نخست اکران را در میان فیلم‌های اکران شده در سال ۹۷ داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.