قدس آنلاین- فرماندار شهرستان جوین اعلام کرد: اعتراضات زیادی از طرف مردم و کارمندان ادارات به فرمانداری به علت نبود پارک تفریحی واصل شده، فرمانداری هم اعتباری برای اجرای پروژه پارک ۵ هکتاری منظور کرده، ولی اجرای این طرح فقط روی کاغذ و تابلو ورودی پارک سیر می کند.

اجرای پروژه پارک ۵ هکتاری شهر نقاب روی نقشه سیر می کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در گفتگو با خبر نگار ما کمبود پارک تفریحی در سطح شهرستان جوین به ویژه شهر نقاب را از مخاطرات فرهنگی اعلام کرد وافزود: شهرستان جوین اولین دهه ارتقاء خود را سپری می کند در سومین دهه تاسیس شهرداری نقاب است، ولی افسوس از یک پارک تفریحی درسطح شهر.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: اعتراضات زیادی از طرف مردم و کارمندان ادارات سطح شهر وشهرستان به فرمانداری واصل شده واین اعتراضات هم وارد است، چون حدود ۳ سال پیش کلنگ احداث پارک ۵ هکتاری به زمین خورده و فرمانداری اعتباری برای این پروژه منظور کرده، ولی اجرای پروژه روی نقشه کاغذی ونصب یک تابلو در ورودی پارک سیر می کند.  

وی به مسئولین ایجاد پارک و فضای سبز به ویژه شهردارنقاب توصیه کرد: برای حفظ آبروی شهر و پیشگیری از عدم سکونت کارمندان در سطح شهرستان نسبت به اجرای عملیات  پارک ۵ هکتاری اقدام نماید.  

یک عضو شورای شهرستان جوین تصریح کرد: فقر شدید اماکن تفریحی در سطح شهرستان جوین که حدود یک دهه از ارتقای آن به شهرستان می گذرد، مشهوداست ومردم از کمبود اماکن تفریحی رنج می برند، به طوری که شهروندان جوینی همواره از این موضوع ابراز گلایه می کنند.  

علی اصغر وکیلی گفت: فضای سبز و وجود فضاهای سبز اختصاصی مانند پارک‌ها ضرورت نخست زندگی شهری است و شهروندان به جایی برای تفریح، ورزش،  گپ ‌و ‌گفتگو برای گذراندن لحظاتی در آرامش و سکوت نیاز دارند.  

وی تغییر چهرۀ شهر در نبود فضای سبز را از زیان‌های جدی منجمله رشد آلاینده‌ها و اختلالات جدی عنوان کرد و افزود:  آلاینده ها هر روز در جامعه افزایش می یابد و برای مبارزه با آلاینده ها نیاز به ایجاد فضای سبز داریم.  

وکیلی یادآورشد: یکی از شاخص‌های رفاه شهری افزایش تسهیلات و امکانات زیست محیطی  و زندگی بهتر است و شهر بدون داشتن مراکز تفریحی شهر ایده‌الی برای مردم آن منطقه نخواهدبود.

 منجی فر یک عضوشورای شهر نقاب گفت:شهرستان جوین با جمعیت  بیش از ۵۵هزار نفر از داشتن یک مجتمع تفریحی با وسائل مجهز  و به روز محروم بوده و اغلب شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت به شهرستان های همجوار مثل اسفراین اطراف کشت وصنعت جوین ونقاطی که آب وهوای لطیف داشته باشد اطراق می کنند.  

وی افزود: در این شهرستان که به شهر مشاهیر شهرت دارد، انتظار مردم در زمینه امکانات تفریحی و فرهنگی بیش از آن چیزی است، که اکنون مشاهده می‌کنند واگر امکانات تفریحی فراهم شود گردشگران فراوانی راجذب خواهد کرد.

 یکی از شهروندان نقابی گفت: امروز حقیقتا شهرستان جوین دچار فقر اماکن تفریحی است به طوری که مردم و خانواده های این منطقه مکان های مناسب و به روزی را برای تفریح ندارند.  

عیدمحمد نقابی اظهارداشت: جای ناراحتی و تأسف است که شهرستان جوین با جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر از داشتن مراکز تفریحی نظیر شهربازی محروم باشد و خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خودرا به مناطق ییلاقی و مزارع و کشتزارها ببرند.  

انصاری یکی دیگر از شهروندان نقابی در این خصوص گفت: عدم وجود فضای تفریحی و ورزشی مناسب در شهرستان برای گذراندن اوقات فراغت جوانان  باعث به وجود آمدن معضلات بزرگ فرهنگی و اجتماعی می شود.

 وی افزود: نبود زیرساخت های تفریحی و فرهنگی در شهرستان های کوچک یکی از دلایل مهاجرت مردم به کلان شهرها است.

 یک عضو دیگر شورای شهر نقاب اظهار داشت: کمبود امکانات تفریحی در شهرستان جوین احساس می شود، به همین خاطر برنامه هایی را در این زمینه در دستور کار داریم.

 سعید ملایجردی در خصوص احداث پارک ۵ هکتاری شهر نقاب گفت: بخش ورودی این پروژه اجرا شده و یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه بعضی موانع قانونی است، که پس از رفع موانع نسبت به ادامه اجرای پروژه  اقدام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در کنار احداث بوستان ۵ هکتاری در نظر داریم، کار مطالعاتی برای احداث تعدادی پارک محلی را هم آغاز کنیم چرا که محلاتی از شهر مثل محله سردار آباد، ملایجرد و کلاته آقامحمد از وجود امکانات تفریحی و پارکی بی بهره است.  

شایان ذکر است به گفته شهردار نقاب طرح احداث پارک ۵ هکتاری به عنوان طرح توسعه گلزار شهدای گمنام در نظر گرفته شده که بالغ بر ۶۲ درصد فضای سبز و مکان های تفریحی و ۱۸ درصد اماکن فرهنگی در آن پیش بینی شده است.  

امین علیخانی تاکید کرد: در ۲۳ سال گذشته نسبت به احداث پارک های تفریحی و فضای سبز شهرستان جوین به خصوص شهر نقاب کم لطفی شده و ما با همکاری و مساعدت شورای شهر مصمم هستیم این کاستی ها را جبران کنیم.  

وی از شهروندان شهر نقاب در خواست کرد: در اجرای کارها ی بزرگی مثل اجرای پارک ۵ هکتاری شهر نقاب سعه صدر مردم و مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی و سرمایه گزاران و کمک های شورای شهر و همکاران شهرداری را طلب می کند، تا بتوانیم این پروژه مهم را به سر انجام برسانیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.