یزد - مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به واگیری بالا وحدت ویروس در گردش آنفلوانز در سطح کشور، اجرای این طرح امری ضروری برای حمایت از مرغداران و تداوم تولید و صیانت از سلامت جامعه است.

اجرای طرح کنترل و پیشگیری ازآنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، علی اکبر حداد زاده،اظهارداشت: برنامه های پیشگیرانه و کنترلی جهت مقابله با کانون های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اجرا می شود و درهمین راستا تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد به اجرا در می آید.

وی افزود: در راستای نیل به این هدف مهم و به منظور پیگیری منظم تشکیل کارگروه ها، نظارت و ارائه گزارش دوهفته یکبار از پیشرفت عملکرد آن ها برای مجری طرح ابلاغ لازم صادر گردیده و به فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط معرفی شده است.

حداد زاده تصریح کرد: در قالب این طرح، دامپزشکی استان با همکاری ادارات مرتبط در راستای ساماندهی فنی، بهداشتی و اصلاح ساختارمراکز تولید و پرورش طیور و همچنین تعیین تکلیف واحدهای غیر مجاز طیور صنعتی و بومی و سایر پرندگان اقدامات لازم را انجام داده و با پیگیری منظم میدانی در سطح استان، اقدامات لازم به منظور اجرای کامل طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عمل خواهد آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان ضمن درخواست همکاری همه جانبه دستگاه ها و بهره برداران و پرورش دهندگان جهت اجرای طرح گفت: اجرای این طرح راه اصلی و مؤثر و مقابله با این بیماری است و درغیر این صورت در زمستان سال جاری در صورت انتشار بیماری، حجم بالاتری از طیور استان در گیر بیماری و معدوم سازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.