گیلان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌ها در دوماهه اول سالجاری منجر به صلح و سازش شده است.

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مشاوره انتظامی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه ، نقش مشاوره و مددکاری پلیس را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد و توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع، بحران‌های روانی از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همه ما اغلب در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیات، به همفکری با مشاوران خبره و متبحر نیاز پیدا می‌کنیم، افزود: تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد، گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.

وی با اعلام اینکه مشاوره، یک فرآیند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود که اهداف خود را مشخص کنند، بیان کرد: مشاوره موجب می‌شود که افراد تصمیم‌گیری مناسب داشته باشند و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه مشاوران مستقر در مراکز مشاوره و کلانتری‌ها دلسوزانه تلاش دارند تا با بهترین و به روزترین شیوه‌ها و متدهای روانشناختی بتوانند در جهت اصلاح باورهای اشتباه مراجعه کنندگان اقدام کنند، گفت: مشاوران در زمینه روابط زناشویی، ازدواج، تربیت فرزندان، پذیرش قوانین اجتماعی، برقراری روابط و تعاملات سالم در جامعه و در نتیجه، کاهش هر چه بیشتر میزان بزهکاری و ناهنجاری در سطح اجتماع تلاش می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در ادامه فعالیت‌های مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان را در دو ماهه اول سالجاری تشریح کرد و افزود: در دو ماهه اول سالجاری، هزار و ۳۶ نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۱۷۴ نفر مراجعان به مرکز مشاوره و ۸۶۲ نفر نیز مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها را تشکیل می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از بین مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها ۴۹۶ نفر (شاکیان) پرونده ارجاعی و ۳۶۶ نفر خودمعرف (بدون شکایت از فرد خاصی و جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای) به این دوایر مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از ۴۹۶ پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌ها با تلاش کارشناسان دوایر مشاوره و مددکاری، ۳۸۹ پرونده معادل ۷۸.۴ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

سرهنگ جعفری خیرخواه در ادامه با بیان اینکه تنوع مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی با ۳۶.۶ درصد، مشکلات تربیتی با ۲۳.۳ درصد، مشاوره تحصیلی با ۱۲.۵ درصد، مشکلات روانی با ۱۱.۶ درصد، مشاوره فردی با ۸.۹ درصد، مشاوره ازدواج با ۳.۴ درصد و بقیه مشکلات حقوقی و شغلی بوده‌اند، گفت: همچنین تنوع مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها نیز به ترتیب عبارتند از: مشکلات خانوادگی با ۵۴.۳ درصد، نزاع و درگیری با ۲۰.۴ درصد، مشکلات حقوقی با ۱۳.۶ درصد، مشکلات اجتماعی با ۸.۶ درصد و بقیه نیز سایر مشکلات می‌باشند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره کلانتری های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در بسیاری از زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، روان سنجی، ازدواج، حقوقی و ... می‌باشند، از شهروندان فهیم گیلان خواست، جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای و تنظیم نوبت به آدرس: رشت، سبزه میدان، ابتدای خیابان بیستون، کوچه بقراطی ۲، ساختمان مرکز مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۳۳۹۶۹- ۰۱۳ تماس حاصل کرده و در سطح شهرستان‌ها به کلانتری‌ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.