کرج- رئیس اتحادیه میوه فروشان مرکز استان البرز با اشاره به افزایش قیمت هندوانه در روزهای اخیر گفت: مشکلات صنفی کامیونداران اصلی ترین دلیل بروز این مسئله بود.

مشکلات صنفی کامیونداران عامل گرانی هندوانه بود/ عدم درج قیمت بیشترین تخلف میوه فروشی ها

محمدرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: خوشبختانه این افزایش قیمت مشکلی جدی ایجاد نکرد چرا که با برطرف شدن آن قیمت هندوانه تا یک هزار تومان کاهش یافت و قیمت به سطح سابق بازگشت.

وی به سهم کشاورزان البرزی ازبازار میوه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از محصولات موجود در بازار در داخل استان البرز تولید می شوند.

رئیس اتحادیه میوه فروشان مرکز استان البرز با اشاره به میوه های وارداتی بازار گفت: برخی از اقلام مانند موز، آناناس، نارگیل و زنجبیل با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار وجود دارند که البته قیمت آن ها به نرخ ارز بستگی دارد.

فلاح در توضیح بیشتر گفت: به جز این ۴ قلم جنس نامبرده بعضی میوه ها نیز مانند انگور و نارنگی از کشورهای خارجی وارد می شوند که متاسفانه مجوز ندارند.

وی با بیان این که در صنف میوه و تره بار ارتباط نزدیکی بین عرضه و تقاضا برقرار است گفت: از همین رو تخلف چندانی در صنف میوه و تره بار صورت نمی گیرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان  تصریح کرد: این بدان معنا نیست که هیچ تخلفی در صنف میوه فروشان صورت نمی گیرد  واین در حالی  است که عدم درج قیمت از بیشترین تخلفاتی است که در بین میوه فروشان شاهد هستیم.

فلاح به نحوه بازرسی و نظارت اتحادیه میوه فروشان اشاره کرد و گفت: گشت ویژه اتحادیه و گشت مشترک با بازرسی اتاق اصناف دوبار در هفته انجام می شود و با اصناف متخلف برخورد صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.