قدس انلاین : مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: پروژه خط سوم قطار شهری مشهد به دلیل مشکلات مالی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت در حال انجام است.

پروژه خط سوم قطار شهری مشهد تنها با ۲۰ درصد ظرفیت درحال انجام است

کیانوش کیامرز صبح شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات این شرکت برگزار شده بود اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت خط دو قطار شهری شده است و تلاش می کنیم با تامین بودجه مورد نیاز این خط را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم

وی افزود: برای تکمیل خط دو ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که با توجه به فروش اوراق مشارکت این اعتبار تامین شده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: از بین کلانشهرهای کشور که اقدام به فروش اوراق مشارکت کردند فقط مشهد توانسته است اوراق مشارکت خود را به صورت کامل به فروش برساند از همین بابت از اعتمادی که مردم به خادمان خودشان در شهرداری کردند تشکر می کنم.

کیامرز گفت: امسال برای تکمیل خط دو و ادامه روند ساخت خط سه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۷۰۰ میلیاردتومان آن با فروش اوراق مشارکت محقق شد و برای ۳۰۰ میلیارد تومان  باقی مانده تلاش داریم تا از دولت و صندوق توسعه ملی اعتبار لازم را جذب کنیم.

وی بیان کرد:در سال گذشته دولت تمام تعهداتی که به قطار شهری مشهد داشت را انجام داد و ما نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از کمک های دولت برای ساخت استفاده کردیم.برای سال ۹۷ نیز در بودجه دولت ۶۰  میلیارد تومان برای مشهد در نظر گرفته شده است که امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت:از سال گذشته با توجه به ابلاغ وزارت کشور خرید واگن به عهده دولت گذاشته شده است و در همین راستا ۴۷ واگن برای خط یک و ۱۵۰ واگن برای خط دو به وزارت کشور سفارش داده شده است.

کیامرز تصریح کرد :شرکت های خارجی در کنار شرکت های داخلی ساخت واگن ها را بر عهده دارند و مقرر شده است تا ۴۹ درصد از واگن ها با مشارکت شرکت های ایرانی ساخته شود.

وی ادامه داد: خط دو ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۱۴ درصد عقب ماندگی داریم که علت آن نیز کمبود اعتبارات بوده است در خط سه نیز با ۲۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستیم که در صورت تامین اعتبار با ۱۰۰ درصد توان مشغول به کار خواهیم شد.

کیامرز گفت: با توجه به اینکه هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطار شهری ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد براورد ما برای تکمیل خط سه ۶۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: ۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم که به زودی تسویه خواهد شد. همچنین تدابیر لازم برای مقابله با تحریم ها اندیشیده شده است تا کوچکترین خللی در روند ساخت خطوط به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.