قدس انلاین : باستانی‌کاران خراسان رضوی همچنان چشم‌انتظار حمایت اسپانسرها هستند.

باستانی‌کاران خراسان‌رضوی همچنان چشم‌انتظار حمایت اسپانسرها

 ورزش‌های باستانی یکی از ورزش‌های کهن ایران بوده و هنوز طرفدارانش کم و بیش این ورزش را انتخاب کرده و در آن فعالیت دارند، افراد متعددی با سنین مختلف در حال تمرین در ورزش‌های باستانی هستند اما بخش عمده‌ای از ورزشکاران باستانی را رده سنی بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

ورزش‌های باستانی هنوز جایگاه خاص خود را در کشور دارد و جزو دیرینه‌ترین ورزش‌های ایران است، ورزشکاران در مسابقات مختلف هنرهای خود را به نمایش می‌گذارند و در پایان بهترین‌ها انتخاب می‌شوند، خراسان رضوی یکی از استان‌های مستعد کشور در رشته ورزشی باستانی بوده و به عنوان قطب این ورزش انتخاب شده است.

ورزشکاران خراسانی در زورخانه‌های موجود در استان به فعالیت می‌پردازند و خود را برای مسابقات گوناگون آماده می‌کنند، تعاملات خوبی میان آنها برقرار است اما در مباحث متعددی مشکلاتی دارند که در صورت رفع شدن آنها می‌توان پهلوان و مرشد حرفه‌ای بیشتری را به جامعه اضافه کرد.

حمایت مطلوبی از ورزشکاران باستانی صورت نمی‌پذیرد

محسن گلستانی؛ قهرمان جهانی ورزش‌های باستانی در ارتباط با شرایط این ورزش در استان و کشور اظهار داشت: ورزشکاران به ویژه در بخش بزرگسالان و پیشکسوتان انرژی کافی را برای رقابت‌ها داشته و آمادگی لازم را جهت حضور در مسابقات مختلف دارند اما این ورزش با حمایت کمی از سوی وزارت ورزش روبه‌رو است.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش اغلب به ورزش‌های پر جمعیت تر توجه دارد و با توجه به تعداد نسبتاً کم ورزشکاران حاضر در این رشته، توجه چندانی صورت نمی‌گیرد و قطعاً مبلغ اندکی به دست فدراسیون ورزش‌های باستانی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و همچنین هیئت می‌رسد، آنها نیز با بودجه ناچیز نمی‌توانند اقدام خاصی انجام دهند.

مسئولان به ورزش‌های باستانی توجهی ندارند

گلستانی خاطرنشان کرد: باید تعداد بیمه‌های صادر شده برای ورزشکاران افزایش یابد تا تعداد واقعی آنها آشکار شود، به این طریق می‌توان حمایت بیشتری را مشاهده کرد، در واقع باید تأکید مقام معظم رهبری را به ارزش دادن به این ورزش مورد اهمیت قرار داد و با توجه به آن حمایت‌های بهتری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های باستانی نیز مانند سایر فدراسیون‌های ورزش‌های کشور، اهمیت بسیاری به این رشته ورزشی نمی‌دهد، باید اسپانسرها توسط مسئولان جذب شوند تا رشد بهتری را در استان مشاهده کنیم.

ورزشکاران باستانی در انتظار اسپانسر مطلوب

 قهرمان جهانی ورزش‌های باستانی گفت: برخی از اسپانسرها مانند به نحو مطلوبی حمایت می‌کنند اما در حال حاضر این حامی نیز در هیئت وجود ندارد و به تازگی مسیر خود را از این ورزش جدا کرده است، باید مانند سایر شهر‌ها اسپانسرهایی با حمایت صددرصدی باشند تا ورزشکاران استان بتوانند استعداد واقعی خود را نمایان کنند.

گلستانی عنوان کرد: با وجود کسب قهرمانی‌های بسیار، حتی برای سربازی هیچ تخفیفی قائل نشده‌اند، تاکنون تنها یک مرتبه تجلیل از قهرمانان باکو برگزار شده که از تعداد سکه‌ها کم کردند و حتی همان تعداد به دستم نرسیده است، همچنین باید طی مراسمی با حضور مسئول اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و سایر متولیان، ورزشکاران هنرهای خود را به نمایش بگذارند.

قهرمان جهانی ورزش‌های باستانی تصریح کرد: در صورت مشاهده ورزشکاران و هنرهای آنها، قطعاً حمایت‌های مطلوبی صورت می‌گیرد، هیئت ورزش‌های باستانی نیز باید بیش از وضعیت کنونی به ورزشکاران رسیدگی کنند.

عدم حمایت مسئولان بزرگترین معضل ورزشکاران باستانی است

محمدرضا درقدمی؛ قهرمان کشوری ورزش‌های باستانی در بخش جوانان نیز اظهار داشت: ورزشکاران متعددی در هیئت ورزش‌های باستانی استان وجود دارند و فعالیت‌ می‌کنند، هر کدام از آنها برای رسیدن به سطح قهرمانی در رده‌های مختلف کشوری، آسیایی، جهانی و نظایر آن تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای قابل تقدیر است اما در حال حاضر آنها از حمایت کافی برخوردار نیستند، در واقع عدم حمایت یکی از بزرگترین مشکلات ورزشکاران استان بوده که به راحتی نمی‌توان از کنار این مسئله گذشت، در صورت بهبود شرایط و حمایت‌های مطلوب و درخور با ورزشکاران استان، قطعاً شاهد ارتقاء این ورزش در استان هستیم.

دریافت 200 هزار تومان جایزه برای کسب قهرمانی‌

درقدمی ادامه داد: حمایت‌های صورت گرفته تاکنون توسط اسپانسر کشوری بوده و مبالغ آنها بسیار ناچیز است، این حمایت‌ها با استعداد ورزشکاران استان هم‌خوانی ندارد، به عنوان مثال برای مهم‌ترین مسابقات اخیرم با وجود برنامه‌ریزی و تمرینات پی‌درپی پیش از رقابت‌ها و کسب مقام نخست در مسابقات تنها 200 هزار تومان دریافت کردم.

قهرمان کشوری ورزش‌های باستانی خاطرنشان کرد: البته برخی از شرایط مطلوب مانند سالن ورزشی پهلوانی با عنوان زورخانه ذوالفقار در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است، مربیان بسیار ماهری فنون مختلف را به ورزشکاران آموزش می‌دهند، اما تاکنون تجلیلی از ورزشکاران نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.