ساری- مدیرعامل شرکت آبفار مازندران گفت: پس از شیوع بیماری گوارشی در سطح شهرستان کلاردشت و گمانه زنی در خصوص آلودگی آب آشامیدنی، سلامت آب در مراجع آزمایشگاهی نیز تایید شد.

هیچگونه آلودگی در آب آشامیدنی کلاردشت وجود نداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی اظهار کرد: از همان نخستین ساعات شیوع بیماری گوارشی و مراجعه مردم شهرستان کلاردشت به مراکز درمانی و نیز شایعاتی در خصوص آلودگی آب شرب، به همراه گروه کنترل کیفی با اکیپ کامل در راستای رسیدگی به بحران در این شهرستان حضور یافتیم و همراه با شرکت آبفای شهری در بازه های زمانی متفاوت در نقاط مختلف آزمایشهای میکروبی و شیمیایی از آب شرب انجام گرفت که پس از بررسی ها مشخص شد هیچگونه مشکل میکروبی در آب آشامیدنی مردم شهرستان کلاردشت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با رصد آزمایشهای میکروبی و شیمیایی در روزهای قبل از شیوع بیماری در روستاهای تحت پوشش مشخص شد آب آشامیدنی هیچگونه آلودگی ندارد، اضافه کرد: در همین راستا با توجه به مراجعه بیماران به مراکز درمانی و حتی در روستاهایی که تحت پوشش شرکت نیستند و ازمنابع آبی ما استفاده نمی کردند و آب مستقل داشتند نیز آلودگی وجود داشت و البته در برخی از روستاهایی که تحت پوشش شرکت هستند هم بررسی ها نشان می داد که عاری از آلودگی و بیماری می باشند، لذا این تناقضات بیانگر این است که آلودگی و شیوع بیماری به هیچ وجه نمی تواند از آب باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران یادآور شد: با تمام این تفاسیر نمونه هایی به آزمایشگاه مرجع در شهرستان کرج که آزمایشگاه مرجع وزارت نیرو است هم ارسال گردید که پاسخ آلودگی آب منفی اعلام شد لذا با صراحت بیشتر اعلام می کنم آلودگی و شیوع بیماری اخیر به هیچ وجه از آب نبوده و مردم با خیال راحت از آب شرب بهداشتی کلاردشت استفاده کنند.

عبدالهی با اعلام این نکته که به خواسته شبکه بهداشت و به منظور محافظت بیشتر، دوز کلر را بالا بردیم، اظهار داشت: بعد از وقوع بحران یک واحد آزمایشگاه سیار را در تصفیه خانه برای انجام آزمایشهای میکروبی و شیمیایی لحظه به لحظه و نقطه به نقطه در راستای نظارت بیشتر مستقر کردیم.

وی با اشاره به حضور مستمر شبکه بهداشت و آموزش مردم منطقه در راستای کاهش انتقال بیماری، گفت: به گفته شبکه بهداشت عامل شیوع بیماری نورو ویروس بوده که به راحتی و از فردی به فرد دیگر انتقال می باید.

وی با تاکید بر این نکته که بیش از ۴۰ درصد منابع آبی کلاردشت در دست ما نیست و به صورت شورایی و هیات امنایی اداره می شوند از مردم خواست از آب چاهها و چشمه هایی که تحت پوشش و مورد تایید شرکت آبفار هستند، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.