قدس آنلاین: مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر خبر داد.

آمادگی کامل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر

به گزارش قدس انلاین دکتر ناصر سرگلزایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به حضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در مراسم شب‌های پرفیض قدر، نسبت به برپایی پایگاه‌های موقت فوریت‌های پزشکی و اورژانس در تمام نقاط این آستان ملکوتی و همچنین افزایش نیرو در پایگاه‌های ثابت و دارالشفاء امام رضا(ع) اقدام شد.
وی ادامه داد: هشت پایگاه ثابت و ۳۲ پایگاه سیار فوریت‌های پزشکی و بیش از ده دستگاه آمبولانس، با همکاری مراکز مختلف زیر نظر مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم رمضان، در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی به زائران و مجاوران خدمات‌ درمانی ارائه می‌کند.
سرگلزایی به حضور جمعی از پرستاران، امدادگران و پزشکان در این پایگاه‌ها اشاره و ابراز کرد: بیش از ۱۲۰ امدادگر هلال احمر، پنج دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵، چهار دستگاه آمبولانس بهداری شمال شرق سپاه پاسداران در کنار چهار دستگاه آمبولانس مؤسسه خدمات درمانی این آستان مقدس در شب‌های قدر حرم مطهر آماده خدمات‌رسانی هستند.
وی با بیان اینکه مرکز دائمی فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر پذیرای عموم زائران و مجاوران است، افزود: پایگاه‌های دائمی فوریت‌های پزشکی در صحن‌های جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، آزادی، گوهرشاد و جامع رضوی(ورودی باب الرضا(ع)) ویژه برادران و پایگاه‌های دائمی فوریت‌های پزشکی در رواق‌های حاتم‌خانی و حضرت معصومه(س) ویژه خواهران است.
مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی به فعالیت شبانه‌روزی پایگاه‌های ثابت و دائمی اورژانس بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در طول سال اشاره کرد و گفت: با توجه به خیل عظیم مردم در مراسم شب‌های قدر حرم مطهر رضوی، پایگاه‌های سیار در ورودی و خروجی‌های حرم مطهر به خصوص صحن‌هایی که فاقد پایگاه ثابت است، افزوده می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور خدمات‌رسانی بهتر، نیروهای مستقر در این پایگاه‌ها اضافه می‌شود به طور مثال، یک پزشک متخصص طب اورژانس در پایگاه صحن جامع رضوی؛ باب الرضا(ع) خدمت خواهد کرد.
سرگلزایی با تأکید بر اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت به تازگی افتتاح شده است، بیان کرد: این پایگاه ثابت با شش تخت بستری و دو تخت ویژه اقدامات پزشکی CPR، پزشک متخصص طب اورژانس و پرستاران آقا و خانم، با همیاری خادمین سلامت رضوی آماده میزبانی از بیماران است.
وی گفت: دارالشفاء امام رضا(ع) نیز با حضور پزشک متخصص طب اورژانس، پزشکان عمومی و تقویت نیروهای بخش پرستاری آن و همچنین فعال بودن آزمایشگاه و رادیولوژی دارالشفاء برای ارائه خدمات اورژانسی، آماده خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران در این شب‌های پرفضیلت است.
مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی این مؤسسه از طریق تماس با شماره‌ داخلی ۲۴۲۴ و شماره‌ عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به مردم است تا آنان با آرامش خیال به راز و نیاز و مناجات خود در شب‌های نزول قرآن بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.