۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 603800

با گذشت چندین ماه از بازنشستگی و انتقال دو معاون استاندار خراسان رضوی این دو معاونت با سرپرست اداره می‌شوند.

اواخر شهریور ماه سال گذشته محمدمهدی مروج‌الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی به عنوان استاندارخراسان جنوبی معرفی شد.

پس از آن و تا زمان انتخاب معاون جدید استاندار خراسان رضوی با تقسیم وظایف این معاونت دو نفر از مدیران کل را مسئول هرکدام از این قسمت‌ها نمود که بر اساس آن علی رسولیان سرپرستی حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری و محمد صادق براتی سرپرستی حوزه اداری و مالی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری را عهده دار شدند.

چند ماه بعد و در حالی که هنوز معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی معرفی نشده بود محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی هم در اوایل دیماه بازنشسته شد و به یکباره دو معاون از چهار معاون استاندار ازحوزه مدیریت کلان استان کم شدند.

با این وصف وبا گذشت چندین ماه از اتفاقات هنوز جایگزین هیچ یک از این معاونان معرفی نشده وهر چند نمی‌توان گفت سرپرستان جایگزین در حال انجام وظایف محوله هستند، ولی باید قبول کنیم سرپرستی یعنی موقت بودن وسرپرستان در هر حوزه‌ای به دلیل آنکه با قطعیت نمی‌دانند آیا حکم رسمی وثابت مدیریت حوزه مربوط را می‌گیرند بنابراین در انجام وظایف دچار نوعی تردید می‌شوند.

به بیان ساده فرد سرپرست در برخورد قهرآمیز قانونی با زیردستان این چالش را دارد که با انتخاب مدیربعدی از سوی همکاران خود مورد شماتت قرار گیرد که با چند روز تصدی یک پست رفتارهای غیر معمولی از خود نشان داده است.

از سوی دیگر اگر سرپرستان ایده جدیدی برای اصلاح یا پیشبرد اوضاع داشته باشند هم باز بر سر این دو راهی قرار می‌گیرند که اگر مدیر بعدی ایده آن‌ها را رد کند تبعاتی خواهد داشت وحتی اگر ایده آن‌ها را ادامه دهد نتایج حاصله به حساب مدیر مربوط نوشته خواهد شد؛ بنابراین شاید بتوان گفت اداره یک مجموعه با سرپرست نوعی گذران امور است و نباید توقع تصمیمات جدید یا تغییراتی در روند معمول داشت و باید گفت در دوران مدیریت یک حوزه با سرپرستی همه در حالت انتظار به سر می‌برند.

لازم به توضیح است که استاندار خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر سال گذشته از معرفی افراد جایگزین معاونانش در این دو معاونت به وزارت کشور خبر داد وبر اساس قانون وزارت کشور افراد معرفی شده را تأیید و حکم آن‌ها را صادر می‌کند.

با این وصف این سؤال مطرح است که استان بزرگی چون خراسان رضوی که هم در حوزه اقتصادی و به طور خاص در بخش زیارت یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود چرا باید برای معرفی دو معاون اثر گذار در بخش‌های اقتصادی و زیارت دچار تعللی چند ماهه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.