قدس آنلاین- محمود مصدق: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌دانش‌آموزی از حضور باشکوه تر دانش‌آموزان در راهپمایی امسال روز قدس خبر داد و گفت: در این روز بار دیگر بد عهدی امریکا مورد تاکید دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

دانش‌آموزان در روز قدس بر بد عهدی آمریکا تأکید می‌کنند

حامد علامتی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه با موضوع روز قدس  برگزار ‌شد؛ در تشریح این مطلب افزود: با توجه به جنایات اخیر آمریکا در انتقال سفارتخانه‌اش به قدس شریف و همچنین پاره کردن برجام و جنایات روزمره رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین حضور دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه‌تر از سال‌های قبل  خواهد بود.

 وی آیه 29 سوره مبارکه فتح- مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ و همچنین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت روز را مبنای برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در مراسم راهپمایی روز قدس خواند و گفت: امسال برنامه‌های ما در قالب طرحی با عنوان «یک دریا مسلمان، جهان بی صهیونیسم» اجرا خواهد شد.

وی  «اسرائیل بزرگترین تروریسم دنیاست» را شعار اتحادیه  انجمن‌های اسلامی ‌دانش‌آموزی  در روز جهانی قدس اعلام کرد و گفت: برنامه‌های دانش‌آموزی روز قدس با اهداف ایجاد روحیه نشاط، شور و حماسه در فضای دانش‌آموزی با محوریت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، انسجام همه جانبه جبهه مسلمانان در مبارزه با رژیم صهیونیستی، ایجاد، تقویت و حفظ روحیه دشمن ستیزی در فضای دانش‌آموزی، افزایش سطح بصیرت دانش‌آموزان، ایجاد میدانی جهت مبارزه با تروریسم و ایجاد بستر جهت تعامل و ارتباط دانش‌آموزان در سطح بین‌المللی با محوریت بیداری اسلامی‌ برگزار می‌شود.

علامتی سپس به تشریح برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در روز قدس پرداخت و گفت: برگزاری تریبون آزاد با عنوان «اسرائیل خطر بزرگ برای دنیا» یکی از برنامه‌های اصلی این اتحادیه در این روز است که در قالب آن دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت غرفه انجمن اسلامی‌دانش‌آموزان  در مسیر راهپیمایی، یک تریبون به منظور اظهار نظر شرکت کنندگان در راهپیمایی بویژه دانش‌آموزان ، در باب تهدیدات رژیم صهیونیستی  برای جهان تعبیه کرده و از حاضرین و شرکت کنندگان در راهپیمایی دعوت می‌کنند که در تریبون حاضر شده و در مورد جنایات اسرائیل و تهدیدهایی که برای منطقه دارد، شراکت امریکا و غرب در این جنایات ، مظلومیت مردم فلسطین وآینده رژیم صهیونیستی اظهار نظر کنند.  

وی از  پویش دانش‌آموزی «تا نابودی صهیونیسم همچون حلقه‌های زنجیر در کنار هم هستیم» به عنوان یکی  دیگراز برنامه اصلی اتحادیه متبوعش در روز جهانی قدس  یاد کرد و گفت: در این پویش از دانش‌آموزان خواسته می‌شود  تا جمله یاد شده را به صورت خلاقانه در کف دست خود نوشته و یا نقاشی کنند و در سرتا سر راهپیمایی به نمایش بگذارند .

به گفته وی دانش‌آموزان در پویش یاد شده می‌توانند از کف دست نویسی‌های خود عکس تهیه کرده  و آنرا در سامانه عقیق با عنوان «روز قدس» و هشتگ «پویش دانش‌آموزی» بارگزاری کنند.

علامتی  پویش دانش‌آموزی «سلفی سطل» را یکی دیگر از برنامه‌های اتحادیه انجمن دانش‌آموزی خواند و گفت: در این برنامه دانش‌آموزان در حرکتی نمادین سطل‌های آبی  را با خود  می‌برند و جملاتی را به دلخواه درباره روز قدس  روی آن  می‌نویسند و با آن سلفی می‌گیرند  و سپس طبق زمان بندی شیوه نامه عکس خود را  با عنوان روز قدس و هشتگ  سلفی سطل در سامانه عقیق بارگزاری می‌کنند  که  به برترین آثار جایزه تعلق می‌گیرد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌دانش‌آموزی سپس به  اجرای فایل‌های صوتی در زمینه جهاد بدون مرز اشاره  کرد و گفت: در این برنامه  دانش‌آموزان به گروه‌های  دوسه نفری تقسیم می‌شوند و خود را به شکل دانش‌آموزان  فلسطینی ، لبنانی ، بحرینی و... در می‌آورند  و در طول راهپیمایی  در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند و حمایت  و همدردی خود را از مردم فلسطین به صورت یک تماس صوتی  نمادین  با یکی از دانش‌آموزان  فلسطین  به نمایش می‌گذارند.

به گفته وی در پایان این بخش از برنامه یک حلقه انسانی از دانش‌آموزان  اتحادیه  در حمایت از اماکن مقدس فلسطین تشکیل می‌گردد .

علامتی در ادامه به تشکیل غرفه‌های قصه‌خوانی تحت عنوان «قصه غصه» اشاره کرد افزود: در قالب  این برنامه قصه اشغال  فلسطین، شکل گیری اسرائیل  نامشروع و از بین بردن هویت فلسطینی از سوی دانش‌آموزان بازخوانی می‌شود. 

وی از  طراحی و ساخت ماکت‌ "هویت فلسطین" به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های روز قدس اشاره کرد و گفت: به منظور آگاه سازی نسبت به اقدامات رژیم صهیونستی در تخریب اماکن مقدس اسلامی‌ اعضای انجمن‌های اسلامی‌دانش‌آموزی به صورت نمادین ماکت‌هایی از نمادهای مقدس مسلمانان  که نشانه هویت فلسطینی است را تهیه و در راهپیمایی به نمایش می‌گذارند .

وی سپس به شرح اجرای برنامه سفیران دانش‌آموز پرداخت و گفت: در این برنامه دانش‌آموزان   سراسر کشور در اعتراض به تخریب آثار اسلامی ‌در فلسطین  طوماری را امضا می‌کنند و در نهایت با جمع‌آوری طومارها از سراسر کشور به دفتر یونسکو در تهران تحویل داده می‌شود.

وی  همچنین از برپایی نمایشگاه«اسرائیل بزرگترین تروریست دنیا» در جریان راهیپایی روز  قدس امسال خبر داد و گفت: این  برنامه می‌تواند مهمترین  بخش از غرفه انجمن اسلامی‌ در مسیر راهپیمایی باشد  که در آن اسرائیل را ذیل برنامه‌های «جهان ، بدون ترور»- که از سال گذشته در اتحادیه دانش‌آموزی شروع شده است – به عنوان بزرگترین تروریست  و تهدید  دنیا معرفی کند .

 وی از  برپایی رادیو انتفاضه در مدارس به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های روز قدس یاد کرد و گفت:   این برنامه  در راستای پاسخ به شبهات در حوزه فلسطین، چرایی روز قدس، اخبار راهپیمایی، در مدارس و غرفه‌های دانش‌آموزی در راهپیمایی روز قدس اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.