قدس انلاین : مدیر موزه های خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در شهرستان های این استان موزه تاسیس خواهد شد.

ایجاد موزه های جدید در شهرستان های خراسان رضوی

 محمدرضا پهلوان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در سال جدید ایجاد موزه های جدید و تخصصی و مردم شناسی بوده و بر همین اساس در نظر داریم برای هر یک از شهرستان هایی که فاقد موزه هستند ، حداقل یک موزه تاسیس کنیم.

وی افزود:نظر به ظرفیت بالای تاسیس موزه در خراسان رضوی  شهرستان هایی که فاقد موزه هستند در اولویت اول قرار دارند و در همین راستا شهرستان های رشتخوار،کاشمر، بجستان و کاخک  جز این دسته از شهرستان ها هستند  که از موزه بر خوردار نیستند و مطالعات اولیه و بررسی های لازم صورت گرفته است.

پهلوان تصریح کرد:استقبال دستگاه های اجرایی و شهرداری ها موجب خواهد شد عملیات تاسیس موزه در این شهرستان ها سرعت گیرد و تاکنون شهرداران شهرهای بایگ،کاخک و ملک اباد  و تایباد از ایجاد موزه استقبال خوبی به عمل آورده اند.

وی گفت:راه اندازی موزه های مردم شناسی و تخصصی با توجه به داشته های تاریخی و فرهنگی شهرستان ها از دیگر برنامه های اولویت دار این اداره کل است.

مدیر موزه های خراسان رضوی بیان کرد:امروزه موزه ها ، نقش حیاتی و هویت ساز در همه جوامع دارندو شایسته است که تمامی دستگاه های اداری نسبت به هویت سازی و احیای هویت خود تلاش کنند و برای تعالی هر سیستم ، احیای این هویت ها ضروری است چرا که علاوه بر ایجاد یک جاذبه تاریخی ، فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب توریست  و گردشگر به چرخه اقتصاد شهرستان ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.