قدس انلاین : جعفر مروارید طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی منصوب شد .

مدیرکل جدیدارشاد خراسان ؛ محقق فلسفه ای بدون سابقه اجرایی

اما اکنون این پرسش پیش روی هنرمندان و فعالان فرهنگی قرار دارد که مروارید کیست ؟  و پیشینه فعالیتهای فرهنگی وهنری وی کجاست ؟

درمتنی که ساعتی قبل از سوی نزدیکان وی منتشر شد امده است که جعفر مروارید (متولد ۱۳۵۹) دانش­‌آموخته دکتری فلسفه؛ مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است . دراین متن به سوابق وی هم اشاره شده است که از جمله آنها  میتوان به عضو هیئت علمی و مدیر گروه در دانشگاه فردوسی مشهد ،استاد مدعو و مدیر گروه پژوهشی گفتگوی ادیان در دانشگاه جامعةالمصطفیٰ مشهد ،رئیس مؤسسه حکمت آموزش‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی؛ دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفیٰ مشهد ،دبیر کارگروه «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفیٰ مشهد، دبیر علمی همایش «عدالت و اخلاق، در مکتب اهل بیت(ع) با تأکید بر سیره امام رضا(ع)»؛ دانشگاه فردوسی مشهد ،رئیس مرکز پژوهشی جامعةالمصطفیٰ در مشهد ، پژوهشگر حوزه‌های فلسفه، کلام جدید، مطالعات اسلامی، گفتگوی ادیان ،شرکت در فرصت مطالعاتی در دانشکده فلسفه، دانشگاه وین اتریش ،استادیار گروه آموزشی فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی ،ارائه ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی در همایش‌های بین‌المللی اشاره کرد . همچنین امده است که مروارید از محققان جامعةالمصطفیٰ می‌باشد و تخصص وی بیشتر در حوزه فلسفه است.

به نظر میرسد همان بند اخرتنها معرفی درست وجامع ازاین مدیری باشد که هیچ سابقه اجرایی نداشته وتلاش شده تا ارایه مقاله که برای یک دانش اموخته دکترا امری عادی است را هم درزمره سوابقش به شمار اورند. هنوز مشخص نیست که این انتخاب براساس چه شایستگی هایی از سوی وزیر صورت گرفته است و کسی در راس اداره مرتبط با فرهنگ وهنر گماشته شده که نه سوابقی در هنر دارد ونه دستی بر فرهنگ !

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.