همدان- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از اطعام نیازمندان شهرستان همزمان با لیالی قدر و شب‌های جمعه از محل موقوفه مرحوم سیف‌الدوله خبر داد و گفت: همزمان با شب‌های قدر مراسم ویژه احیا در بقاع متبرکه شهرستان برپا می‌ شود.

اطعام نیازمندان همزمان با شب های قدر توسط اوقاف ملایر

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، پژمان جعفری افزود: همچنین همزمان با شب رحلت امام خمینی(ره) در مسجد جامع ملایر اطعام ۳ هزار نفر از سوی اداره اوقاف و امور خیریه انجام و مراسم ارتحال با همکاری نهادها و ادارات مختلف برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، مقبره سیف الدوله و بام ملایر همزمان با شب‌های قدر، خاطرنشان کرد: درهمین رابطه خیمه‌ های معرفت در پارک سیفیه ملایر برپا می شود.

جعفری اظهار کرد: خیمه‌ های معرفت شامل غرفه کودک با عنوان " قرآن بخوان جایزه بگیر"، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام و غرفه عفاف و حجاب است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات مفاهیم قرآن کریم در رشته‌های مختلف به همت اداره اوقاف و امور خیریه در محل دانشگاه علوم قرآنی ملایر اشاره کرد.

جعفری بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در رشته‌های اذان، قرائت، حفظ، دعاخوانی و ترتیل‌ خوانی برگزار شد و برگزیدگان هرکدام از رشته‌ها از بین خواهران و برادران به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ملایری استقبال خوبی از این مسابقات داشته اند، ادامه داد: امسال مرحله شهرستانی مسابقه مفاهیم در دانشکده علوم قرآنی ملایر به صورت الکترونیکی در سه رشته تفسیر سوره حجر، حفظ معارف و احادیث و تفسیر موضوعی برگزار می ‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با تأکید بر اینکه کیفیت طرح حفظ قرآن کریم از اولویت‌های ما بوده است، یادآورشد: شرکت‌کنندگان باید به صورت الکترونیکی به سوالات پاسخ دهند و پس از کسب نمره لازم برگزیدگان به مرحله استانی راه پیدا می‌ کنند.

جعفری با بیان اینکه سهمیه امسال شهرستان ملایر در این طرح هزار نفر است، گفت: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از اولویت های کاری اداره اوقاف و امور خیریه است که مجدانه درحال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.