همدان- استاندار همدان با بیان اینکه پایان خرداد آخرین فرصت جذب تسهیلات بانکی است، گفت: پرداخت تسهیلات همه بانک‌ها بسیار کم و ناچیز است اما واقعا برای بانک سپه، بانک صادرات و بانک ملت متاسفم که به اندازه یک خودنویس پرداختی داشته‌اند.

پایان خردادماه آخرین فرصت جذب تسهیلات بانکی

به گزارش قدس آنلاین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با حضور مدیران بانک‌ها و مسوولان استان و استاندار همدان فقط در بحث تسهیلات پرداختی بانک‌ها به پایان رسید.

جلسه‌ای که سه ساعت طول کشید و در آن فقط بانک‌ها به بحث و صحبت با استاندار پرداختند و بدون هیچ نتیجه‌ای به کار خود پایان داد.

محمدناصر نیکبخت در این جلسه پس از گزارش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار کرد: از عملکرد بانک‌های استان اصلاٌ راضی نیستم و به همه بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی، ملت، سپه، توسعه تعاون تا پایان خردادماه برای جذب اعتبارات تعیین شده فرصت می‌دهم.

وی با اظهار تاسف از کارشکنی‌هایی که در استان می‌شود افزود: چقدر گلایه کنم! کار در بیرون از استان بهتر انجام می‌شود نباید بانک‌ها با متقاضیان اخذ تسهیلات این گونه برخورد کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ دستگاه نظارتی نباید جلوی تسهیل در روند طرح‌های تولیدی را بگیرد، گفت: متاسفانه مدیران استان همدان فقط بلدند کارها را به هم گره بزنند، آیا ۴۰ میلیارد تومان وثیقه یک روستایی برای گرفتن تسهیلات از بانک کم است که بانک ها با ۳۰ درصد وثیقه نیز حاضر به دادن تسهیلات به مردم نمی‌شوند.

وی ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم همه برای ایجاد شغل در جامعه است، اما برخی نمی‌دانم چرا با نوشتن یک نامه نمی‌گذارند این تسهیلات در اختیار تولیدکننده قرار گیرد؟

نیکبخت تصریح کرد: پرداخت تسهیلات همه بانک‌ها بسیار کم و ناچیز است اما واقعا برای بانک سپه، بانک صادرات و بانک ملت متاسفم که به اندازه یک خودنویس پرداختی داشته‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این کارگروه بیان کرد: تا به امروز براساس گزارشات دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای ۲۲ هزار و ۷۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.

احمد توصیفیان افزود: در خصوص تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی ۲۲ کمیته فنی تشکیل شده که سهمیه تخصیص یافته در فاز نخست ۱۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه براساس مکاتبات اخیر نیز در فاز دوم ۱۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان شهریورماه باید جذب شود، ادامه داد: ۲۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهمیه تخصیص تسهیلات است که باید توسط بانک‌های عامل در استان همدان جذب شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: کل مبلغ تسهیلات داده شده به بانک‌ها از منابع داخلی ۶۵ میلیارد تومان است که تا به امروز ۲۴۷ طرح به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع  طرح‌هایی که به بانک‌ها ابلاغ شده ۴۲۸ میلیارد تومان است، یادآور شد: در میان سه دستگاه بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد تفاهمنامه‌ای به ارزش یکصد و ۱۱ میلیارد تومان برای ۴ هزار و ۴۵۰ نفر ابلاغ شده که بیشترین این تسهیلات اشتغال به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای بیش از ۳ هزار نفر به کمیته امداد داده شده است.

توصیفیان در خصوص عملکرد بانک‌های استان نیز ادامه داد: بانک توسعه تعاون با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار و ۱۵۱ طرح معرفی شده توانسته تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد ببندد.

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در فاز نخست فقط ۱.۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است و بانک سینا نیز با ۹۷ طرح معرفی شده توانسته ۱۴۲ میلیون تومان پرداختی داشته باشد به طوری که ۱۵ پرونده مازاد بودجه نیز در بانک سینا وجود دارد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.