همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تا کنون ۲۷۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان پر شده که به میزان بیش از ۲۲۷ میلیون وسیصد هزار مترمکعب در بخش آب های زیر زمینی صرفه جویی شده است.

۲۷۸۰حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پرشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده از انسداد ۲۷۸۰ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تا کنون در استان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است.

ستوده میزان آب صرفه جویی شده از انسداد چاه های غیر مجاز فوق را بیش از ۲۲۷ میلیون و سیصد هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: عمق انسداد ۲۷۸۰ حلقه چاه غیرمجاز که پرشده به بیش از ۹۷ هزار متر می رسد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری نیز تا کنون تعداد ۴۳ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است که به میزان بیش از ۲ میلیون متر مکعب در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت اظهارکرد: تاکنون بیش از ۳۶۴۰ حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده است و این روند به سرعت در حال انجام است.

ستوده خاطر نشان کرد: با نصب کنتور های هوشمند آب و برق، کنترل بر روی چاه ها  دقیق تر می شود و میزان برداشت آب از منابع زیر زمینی دائماً رصد می شود.

وی افزود: ۲۴ گروه گشت و بازرسی به صورت شبانه روزی در دشت های استان فعالیت می کنند تا از حفر چاه های غیر مجاز  و اضافه برداشت ها جلوگیری کنند.

گفتنی است: از ابتدای  سال ۹۳ تا کنون در شهرستانهای ، کبودرآهنگ ۸۲۲ حلقه، رزن ۴۹۶ حلقه ، همدان ۳۵۵ حلقه، اسدآباد ۱۷۸ حلقه، بهار ۲۶۸ حلقه، تویسرکان ۲۵۴ حلقه، ملایر ۲۳۲ حلقه، فامنین ۷۸حلقه  و نهاوند ۹۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.