یزد - مدیر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: افت فشار آب در یزد به محدودیت سهمیه جریان آب انتقالی بر می گردد و برنامه ای برای جیره بندی آب در استان نداریم.

برنامه ای برای جیره بندی آب در استان نداریم

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آبفای یزد ، محمد حسین اسماعیلی خبرهای منتشره در برخی شبکه های اجتماعی مبنی براحتمال جیره بندی آب را رد کرد و اظهارداشت: هم اکنون آب شرب مردم شهر یزد توسط ۶۲ حلقه چاه و بخشی از آب انتقالی تامین می شود و این شرکت هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در استان ندارد و وزارت نیرو هم مخالف است و آن را مردود می داند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی شبکه آب در یزد گفت: سعی کردیم با مدیر یت و تعدیل فشار در تمام مناطق ، بهره مندی تمام مشترکان را تا حدودی  به یک نسبت از آب شرب را فراهم آوریم و در حال حاضر آب مورد مصرف شهروندان از محل منابع داخلی، چاه های استیجاری و آب انتقالی تامین می شود.

اسماعیلی افزود: در شبکه یزد، قطعی آب نداریم ولی ممکن است طبقات دوم به بالا در برخی مناطق با افت فشار و در برخی ساعات با قطعی آب به صورت موردی روبرو شوند.که این مشکل با اقدامات در حال انجام ان شاالله مرتفع خواهد شد البته این اتفاق، بسیار محدود است اگرچه تمام تلاش ما برای انجام خدمات مورد رضایت مشترکین عزیز است .

وی تصریح کرد: رفتار مصرف مشترکان در طول ساعت شبانه روز متفاوت است که بخشی از افت فشار ناشی از مصرف پیک می باشد که عموماً از ساعت ۱۴ تا ۱۹  مشترکین بالاترین مصرف را دارند که مدریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیرضرور در این مدت ضروری است .

کاهش  آب انتقالی  به یزد

این مسئول به وضعیت آب انتقالی به استان یزد اشاره کرد و افزود: آب انتقالی به دلیل کاهش شدید بارندگی در کوهرنگ، بطور متوسط ۲۰ درصد برای سال آبی ۹۷-۹۶ نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این میزان با توجه به این که برداشت های زمستان ، اردیبهشت و خرداد حدود ۳۵ درصد بوده است ، در تیر و مرداد سهمیه ی تعیین شده وضعیت آبرسانی را بهتر خواهد نمود .

  وی افزود : با حفظ روند مصرف فعلی به شرط صرفه جویی، انشاالله در تابستان مشکل جدی نخواهیم داشت  و درخواست داریم مردم به ذخیره سازی آب اقدام نکنند چون قرار نیست آب شبکه قطع شود.

اسماعیلی به برخی مشترکان هشدارداد و گفت: از نصب مستقیم پمپ روی شبکه های شهر خودداری کنند چون خلاف مقررات است و با آن برخورد می شود و درموارد مشابه در حد چشمگیری، مشاهده شده که ضمن برخورد قانونی، متخلفان هم جریمه نقدی شده اند.

صرفه جویی توسط مجتمع های مسکونی

این مسوول خاطر نشان ساخت: صرفه جویی توسط مجتمع های مسکونی، با ید انجام شود  که با آن امکان رسیدن آب به طبقات بالاتر فراهم می شود. .

اسماعیلی ، جلوگیری از تبخیر آب در کولرها  با نصب سایبان ، کاهش مصرف آبیاری فضای سبز، خودداری از شست و شوی حیاط منزل را از دیگر روش های صرفه جویی مؤثر توسط شهروندان عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.