قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در آستانه تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد در این کمیسیون، جلوگیری از ورود رانت خواران را تضمین کننده موفقیت و حرکت این مناطق در ریل اصلی دانست.

مدیریت رانتی، مناطق آزاد را دروازه فراخ واردات کرده است

شهاب نادری در گفت‌وگو  با «قدس‌آنلاین» ابراز امیدواری کرد هفته آینده با ادامه بررسی لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گامی بلند در تصویب این قانون برداشته شود.

وی در واکنش به مخالفان افزایش این مناطق اظهار داشت: برخی معتقدند  این لایحه باید از دستور کار خارج شود چرا مناطق قبلی نه تنها از اهداف خود مبنی بر اشتغال‌زایی، بهبود معیشت مردم منطقه و توسعه تولید و صادرات فاصله گرفته بلکه به «دروازه فراخ» واردات تبدیل شده‌اند که این استدلال آن جا صحیح است که مدیریت‌ها، ضعیف و یا مبتنی بر رانت‌خواری بوده است اما اگر در مدیریت مناطق جدید، راه رانت‌خواران بسته شود و مدیریت به دست افراد متخصص و قوی بیفتد، اهداف تشکیل چنین مناطق محقق خواهد شد همان طور که در دیگر کشورها محقق شده است.

نادری منطقه آزاد ماکو را نمونه موفقی دانست که اعضای کمیسیون اقتصادی در بازدید خود، توسعه اشتغال، بهبود معیشت ساکنان و ارتقای ساخت و سازها را در آن دیده‌اند و بر این اساس ایجاد مناطق آزاد و ویژه در مناطق محروم دیگر هم اشتغال زایی و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.