قدس آنلاین/ نازلی مروت: آیت الله محمدباقر تحریری گفت: قرآن سرگرفتن در شب قدر یک نماد برای تأسی به کلام الله است. مدیر مدرسه علمیه مروی تهران با بیان اینکه قرآن سرگرفتن در شب های قدر نمادی برای شفیع قرار دادن کلام الله در پیشگاه خداوند است، افزود: این سنت شب های قدر بر مبنای روایاتی است که از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است.

«قرآن سرگرفتن» در شب قدر نماد تأسی به کلام الله است / شب قدر نشانه ای از تولد معنوی انسان است

مدرس و مفسر قرآن کریم با اشاره به نزول کتب آسمانی ادیان ابراهیمی در شبهای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از افتخارات اسلام، نزول قرآن درشب قدر است. تحریری افزود: در شب قدر قرآن به صورت کامل بر پیامبر(ص) نازل شد.

وی درباره اهمیت شب قدر گفت: شب قدر شبی که مقدرات یکساله همه عالم مقدر شده و بر قلب ولیعصر به عنوان واسطه فیض الهی نازل می شود.
مدیر مدرسه علمیه مروی تهران حفظ دستاورد شبهای قدر را از مهمترین کارهایی دانست که روزه داران باید به آن توجه کنند. وی گفت: حرکت در مسیر رمضان و حفظ حال و هوای معنوی شب های قدر از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

آیت الله تحریری با اشاره به فزونی ثواب عبادات در ماه رمضان اظهار کرد: در ماه مبارک زمینه ارتباط ویژه با پروردگار بیش از دیگر ماه ها فراهم می شود و شب قدر فرصت مناسبی برای کسب مضاعف برکات معنوی است. وی شب قدر را زمانی برای بازخوانی اعمال سالانه معرفی کرده و افزود: شب قدر بهترین فرصت برای تفکر است. تفکر در اعمال و برنامه هایی که در یک سال از ما سرزده و اقداماتی که برای بهبود مسیر زندکی می توان انجام داد، اینگونه تفکر برای بهتر زیستن راه سعادت را به روی ما می گشاید.

وی دوری از گناه را یکی از بهترین دستاوردهای شب قدر دانست و تصریح کرد: عبادت و قرآن خوانی و دعا شرافت انسان را در پیشگاه پروردگار افزایش می دهد. تحریری تمسک به ائمه اطهار(ع) را راه کسب فیض بیشتر در شبهای قدر عنوان کرد و گفت: در شب قدر قرآن را به عنوان نمادی برای تضرع به درگاه حق و شفیع قرار دادن کلام الله به روی سر می گیریم و با ذکر نام چهارده معصوم(ع) به عنوان بال دوم ثقلین خدا را قسم می دهیم که زندگی ما را در مسیر حقیقت و سعادت قرار دهد.

مفسر و مدرس صحیفه سجادیه تأکیدکرد: در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی، با استناد به روایات قرآن سرگرفتن به عنوان یکی از اعمال شب قدر معرفی شده است

تحولات روحی در شبهای قدر و ایمان به عالم غیب یکی دیگر از موضوعاتی است که تحریری به آن اشاره کرد و گفت: درباره شب قدر گفته اند اول سال است و آخر سال که نشانگر اهمیت و جایگاه معنوی این شب و نقش آن در تحول زندگی انسان است و به واسطه توبه نشانه ای از تولد معنوی انسان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.