قدس آنلاین_ فرماندار شهرستان جوین در جمع معترضان دام سنگین شهرستان جوین گفت: دامداران سنگین و کشاورزان شهرستان جوین از اقشار زحمت کش جامعه هستند واین قشر نقطه قوت اقتصاد مقاومتی در سطح خراسان رضوی با کسب برتر تولید به حساب می آیند.

دامداری و کشاورزی شهرستان جوین نقطه قوت اقتصاد مقاومتی در سطح استان است

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، تجمع مسالمت آمیز دامداران سنگین شهرستان جوین در جلو فرمانداری پس از اظهارات نماینده گاو داران طی نشستی در دفتر فرمانداری به پایان رسید.  

فرماندارشهرستان جوین در جمع نمایندگان گاوداران گفت: قشر دامدار و کشاورز از زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند و تلاش این قشر در تولیدات داخلی بر کسی پوشیده نیست و ما هم به سهم خودمان از زحمات تک تک دامداران قدر دانی می کنیم.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: دامداری و کشاورزی شهرستان جوین نقطه قوت اقتصاد مقاومتی در سطح استان خراسان رضوی با کسب رتبه های برتر می باشد.  

وی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد دولتی از یک طرف و وجود واسطه هادر امور اقتصادی از سوی دیگر در تغییرات جزئی قیمت مواد اولیه با ورود واسطه ها به امر خرید و فروش نا به سامانی در  بازار مصرف به وجود می آید.  

جمشیدی یاد آور شد: مشکلات موجود دامداران را رصد کرده ایم و ساماندهی وضعیت اسفبار را به مقامات مسئول گزارش کرده وپیگیر حل مشکلات هستیم و دامداران را در این برهه خاص به آرامش دعوت می کنیم.  

وی افزود: وجود ۸ هزار دام سنگین در سطح شهرستان جوین برای جامعه نوید بخش است و امیدواریم باسعه صدر بر مشکلات فائق آییم.  

یکی از دامداران معترض گفت: واقعا دامدارن از محرومترین و زحمتکشترین اقشار جامعه هستند و از همه سو تحت فشارند، این فشارها هم از طرف دولت و هم از طرف کارخانجات خریدار شیر می باشد.  

مجید زارعی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون هیچ گونه تسهیلاتی برای دامداران منظور نشده است و نهاده های دامی نیز با وضعیت ارزی موجودبا افزایش سر سام آورقیمت بین ۴۰ تا ۱۰۰در صدی همراه بوده است.  

وی تاکید کرد: مضاف بر این داروهای دامی حدود ۷۰ در صدافزایش یافته و تنها داروخانه دامی در سطح شهرستان جوین جولان می دهدو در مقابل هیچ تغییری در خرید قیمت شیر بوجود نیامده است.  

زارعی گفت: در خواست دامداران افزایش سهمیه نهاده های دامی وخرید تضمینی شیر و پیشگیری از واردات بی رویه شیر خشک و مواد لبنی است.  

نماینده صنف دامداران سنگین شهرستان جوین گفت: متاسفانه هزینه های تولید در کشور ما بسیار بالاست و به همین علت تولید کننده و مصرف کننده متضرر می شوندو سود اصلی نصیب واسطه ها می شود.

ابراهیم شیر دل یاد آور شد: نرخ پائین شیر تولیدی از یک سو و واردات مواد لبنی ارزان از کشورهایی که  نصف فیمت تولیدات ما می باشد از طرف دیگر مشکلات دامداران را افزایش داده است.  
وی بااشاره به تولیدات مواد لبنی در هلند و مشابه آن در ایران با کیفیت پائین تر دردسر دیگری برای دامداران است، که نگاه ویژه دولت و دست اندرکاران برنامه ریزی کلان برای پایین آوردن قیمت ها و ایجاد تعادل قیمت با بازارها جهانی می باشد.  

شیردل با اشاره به کاهش تولید شیر در شهرستان جوین گفت: تولید شیر در دوره زمانی ۳ ساله از ۸۰ تن به ۵۰ و ۳۵ تن کاهش پیدا کرده و اگر همین روند ادامه یابد، در آینده نزدیک دامداران با ورشکستگی مواجه شده و تولید شیر نیز به صفر خواهد رسید.  

وی تاکید کرد: اگر واقعا می خواهید دامدار بتواند روی پای خود بایستد بایدتوزیع نهاده های دامی مانند سبوس، کنستانتره، ذرت، یونجه و سویا مورد توجه جهاد کشاورزی باشد و در توزیع نظارت مستمر داشته باشد، تا حقوق دامداران محفوظ بماند.  

نماینده دامداران سنتی شهرستان جوین اعلام کرد: کلیه مشکلاتی که برای دامداران صنعتی اعلام شد، دامن دامداران سنتی را هم گرفته مضاف بر آن که در خرید علوفه دامی از طرف نمایندگان نهاده های دامی سخت گیری های مضاعفی را اعمال می کنند.  

نقابی اضافه کرد: کارخانجات شیر نیز سخت گیرهایی دارند ودر نمونه برداری ومشخص کردن چربی شیر و در نظر گرفتن فصول مختلف بهانه تراشی می نمایند.  

وی ادامه داد به عنوان مثال در انجام آزمایش از شیر عنوان می کنند، که چربی شیر پائین است و قیمتش متناسب با چربی محاسبه می شود، خلاصه هرگونه که صلاح بدانند دامداران را تحت فشار قرار می دهند و دامدارهم ناچارا برای اینکه شیر خراب نشود باب میل خریدار عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.