شیراز- نمایشگاه کتاب با عناوین مذهبی قرآنی همراه با محصولات فرهنگی قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در نی ریز برپاشد.

نمایشگاه کتب ومحصولات قرآنی درماه مبارک رمضان/نمایش آثار خطی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز با اعلام این مطلب، گفت: هزار جلد کتاب با ۱۰۰ عنوان در زمینه های گوناگون اعم از مذهبی، قرآن و ادعیه، فلسفه،ادبیات، روانشناسی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، داستان و محصولات فرهنگی و سمعی و بصری و ... در ۲ نمایشگاه عرضه شده است.

فاطمه قرایی، افزود: نمایشگاه های قرآنی  در دو مکان در فروشگاه فرهنگی و مذهبی مشکات روبروی مسجد خاتم الانبیاء و فروشگاه کتاب صادق روبروی مدرسه شاهد، برپا شده است و  کتاب ها با تخفیف ویژه  به مردم عرضه می شود .

وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان پذیرای دوستدارن کتاب است از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی هم خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نمایشگاه آثار خطی استاد میرزا احمد نی ریزی در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

این نمایشگاه مزین به  آثار خطی نفیس استاد میرزا احمد نی ریزی می باشد که در طول ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ تا۱۴ در معرض دید عموم خواهد بود.

میرزا احمد نیریزی، از بزرگترین خوشنویسان نسخ نویس و کاتبان قرآن در قرن دوازدهم هجری است که در اواخر حکومت صفوی می زیست؛ وی به دعوت آخرین پادشاه صفویان به اصفهان مهاجرت کرد و در دربار شاه سلطان حسین صفوی به کتابت قرآن و ادعیه نسخ دینی مشغول بوده است پادشاه صفوی میرزا احمد را به سلطانی ملقب کرد او به همین مناسبت برخی از آثارش را به عبارت سلطانی رقم و امضا کرده است او بیش از نیم قرن(۱۰۹۶-۱۱۵۲ق) خوشنویسی کرده است.

میرزا احمد نی ریزی شیوه مخصوصی درخط نسخ بوجود آورد که سرمشق نسخ نویسان ایران شد که به نسخ ایرانی معروف است؛ بسیاری از ادعیه و مرقعات به خط او در موزه های بزرگ ایران و جهان برجای مانده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.