خرم آباد- مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: بخشی از ساختمان تاریخی باشگاه فسران خرم‌آباد بر اثر باران و رعدو برق فرو ریخت.

جزئیات تخریب ساختمان تاریخی باشگاه افسران در خرم‌آباد

به گزارش قدس آنلاین، سید امین قاسمی ، در رابطه با فرو ریختن بخشی از دیوار ساختمان باشگاه افسران در خرم‌آباد اظهار داشت: باشگاه افسران یک ساختمان الحاقی بوده که در عرصه قلعه فلک الافلاک ساخته شده است که به عنوان باشگاه افسران ارتش در دوران پهلوی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی با بیش از ۸۰ سال قدمت سال ۱۳۸۲به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به اهمیت این بنا میراث فرهنگی اقدام به مرمت این مکان جهت بازسازی مجدد کرده است که متاسفانه روز گذشته یکی از دیوارهای در حال تخریب این بنا در اثر باران و رعد وبرق فرو ریخت.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا این اتفاق زنگ خطری برای قلعه فلک الافلاک است تصریح کرد: خیر، فلک الافلاک سازه مستقلی است و از این ساختمان فاصله دارد ولی نیازمند مرمت مستمر سالانه دارد که هر ساله در این راستا اقداماتی انجام می‌گیرد.

 ساختمان تاریخی میهمان‌سرای ارتش یا باشگاه افسران خرم‌آباد که حدود ۹۰ سال قدمت دارد متعلق به دوره پهلوی اول است که روز گذشته  ضلع جنوب غربی این ساختمان تاریخی فروریخت.

منبع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.