تولیت آستان قدس در دیدار با اساتید، روسا و نخبگان علمی دانشگاه‌ها گفت: در روایات اسلامی آمده که بحث و مذاکره علمی جزو بالاترین اعمال و عبادات در شب قدر است.

ایجاد کرسی های نظریه پردازی در آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: علم و دانش مایه‌ عزت، اقتدار، قدرت، سخن برتر و ثروت‌آفرینی برای کشور است. حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند «العلم سلطان» علم، قدرت است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب بر توانمندی کشور در تولید علم و دانش بسیار تأکید دارند.
او ادامه داد: برگزاری و افزایش غنای محافل علمی و کرسی‌های نظریه پردازی در آستان قدس رضوی مورد تأکید است. بنده در ابتدای ورود به آستان نورانی حضرت رضا(ع) بر اساس شناخت و آشنایی که با حوزه علمیه کهن خراسان، دانشگاه‌های فرهیخته و اساتید برجسته این خطه داشتم، موضوع مرجعیت علمی مشهد را مطرح کردم و اعتقاد دارم تحقق این مهم عملی است.رئیسی افزود: بسیاری از اندیشمندان و فرهیختگان کشور اگر سخن از حرم رضوی و بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) در میان باشد با اشتیاق آمادگی همکاری دارند. همچنین این بارگاه نورانی محل زیارت و دلدادگی بسیاری از علما و اندیشمندان  و بزرگان علمی جهان است که برای زیارت به مشهد الرضا مشرف می‌شوند و این ظرفیت بالقوه مشهد برای مرجعیت علمی است. تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: می‌توان در مشهد باشگاه اندیشه ورزی واقعی را شکل داد تا با طرح سؤالات علمی از فرصت حضور بزرگان علمی در مشهد و در ضمن زیارت حضرت رضا(ع) استفاده کرد. حجم بسیار بالایی از ایده‌های مختلف از سوی دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان دغدغه‌مند به آستان قدس رضوی رسیده و امروز این آستان نورانی از یک بانک ایده‌ها برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.