تیم ملی والیبال ایران ششمین دیدار خود در لیگ ملت ها را به کانادا واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران به کانادا هم باخت/ شاگردان کولاکوویچ به شکست عادت کردند!

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران که در هفته اول رقابت های لیگ ملت ها صاحب یک پیروزی برابر استرالیا شده بود و دیدار برابر فرانسه و ژاپن را با شکست به پایان برده بود، در هفته دوم برابر آرژانتین به پیروزی رسید اما برابر ایتالیا شکست خورد.

ملی پوشان کشورمان یکشنبه شب در سومین دیدار از هفته دوم به مصاف تیم ملی کانادا رفتند و ۳ بر یک این دیدار را به حریف واگذار کردند.  نتایج سه ست این دیدار به شرح زیر است:
۲۵ بر ۲۳ - ۲۵ بر ۲۲ - ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۲

ست اول؛ بازگشت به بازی بی نتیجه بود
ملی پوشان ایران که در شروع ست نخست نمایش برابری با کانادا داشتند با نزدیک شدن به امتیازات وقت استراحت فنی اول با حریف خود فاصله گرفتند و در ادامه هم نتوانستند این فاصله را جبران کنند. با این حال این پایان کار نبود و در امتیازات پایانی تیم ایران نمایش خوبی داشت و با گرفتن چند امتیاز ۲۳ بر ۲۴ به حریف نزدیک شدند.

با این حال در امتیاز پایانی کانادا عملکرد خوبی داشت و با وجود اینکه بازیکنان ایران در امتیازات پایانی به بازی برگشته بودند اما در نهایت گیم اول را ۲۵ بر ۲۳ از تیم کشورمان بردند.

ست دوم؛ شروع خوب ایران، پایان بد
تیم کشورمان ست دوم را خوب شروع کرد و چند امتیاز با حریف فاصله گرفت. با این حال این کاناد بود که بازگشت خوبی به بازی داشت و با دریافت های کم نقص وقت اول استراحت فنی را با یک امتیاز بیشتر به سود خود خاتمه داد.

در ادامه بازهم این کانادا بود که در سرویس و دریافت ها عملکرد بهتری داشت و فاصله اش با ایران را حفظ کرد. آنها در امتیاز ۲۱ چهار امتیاز با ایران فاصله داشتند تا در آستانه بردن دومین ست قرار بگیرد. کولاکوویچ در این امتیاز وقت استراحت گرفت تا تذاکرات فنی را به بازیکنانش بدهد.

سرویس های خوب امیر غفور در بازگشت به زمین فاصله را به دو امتیاز رساند اما بازهم کانادا با گرفتن امتیاز ۲۳ فاصله اش را حفظ کند. درحالی که کانادا ۲۳ بر ۲۱ از ایران پیش بود فرهاد قائمی به زمین آمد تا کمک حال تیم کشورمان باشد اما عملکرد خوب کانادا روی تور و استفاده از فضای خالی زمین ایران باعث شد تیم حریف دومین ست را هم ۲۵ بر ۲۲ از ایران ببرد.

ست سوم؛ اختلاف عجیب جبران شد
سومین ست از جدال با کانادا برای ایران بسیار بد و ناامیدکننده شروع شد. حریف که دو ست را برده بود ۹ بر ۲ از ایران پیش افتاد که این اختلاف تا حدودی در انگیزه بازیکنان تاثیر منفی گذاشت. با این حال یک ضربه فرهاد قائمی و هیجانی که او در بازی ایجاد کرد باعث شد ایران چند امتیاز بگیرد و فاصله را کمتر کند.

کانادایی ها در دریافت بسیار خوب عمل کردند و روی تور هم ضربات محکمی را به توپ وارد می کردند که دریافتش برای ملی پوشان کشورمان بسیار سخت بود. به همین خاطر مجددا حریف در امتیاز ۱۱ بر ۵ از ایران فاصله گرفت.

در ادامه کار تیم ایران دست به چند تعویض زد که نمایش خوب فرهاد قائمی باعث شد اوضاع کمی بهتر شود. همین عملکرد خوب روحیه بازیکنان ایران را بهتر کرد و سرویس های با ریسک بالا هم کمک کرد تا فاصله در امتیاز ۱۴ برای کانادا به یک امتیاز برسد. با رسیدن ایران به امتیاز ۱۳ و کم شدن فاصله تیگانا برای کانادا وقت استراحت گرفت تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.

سامان فائزی که یکی از تعویض شده ها در ست سوم بود توانست در رسیدن ایران به کانادا تاثیر زیادی داشته باشد و با نمایش خوب او ایران برای نخستین بار در این ست ۱۵ بر ۱۴ از حریف پیش بیفتد. شفیعی که در خط سرویس قرار گرفته بود با زدن چند سرویس خوب ایران را زودتر از کانادا به امتیاز ۱۶ رساند تا برخلاف وقت استراحت فنی اول، این ایران باشد که با اختلاف حریف را به بیرون زمین هدایت کند.

در شروع مجدد ایران بازهم برمیزان اختلافش افزود و ۲۰ بر ۱۷ از حریف پیش افتاد و این برتری را تا امتیاز ۲۳ بر ۱۹ حفظ کرد و در پایان ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه داد.

ست چهارم؛ رقابت نزدیک و فشرده
نمایش خوب ایران در ست سوم این روحیه و انگیزه را ایجاد کرد تا بازیکنان کشورمان ست چهارم را هم با پیروزی به پایان برسانند اما کانادایی ها هم دست بردار نبودند و نمایش نزدیکی داشتند.

در حالی که رقابت نزدیک و فشرده دو تیم از ابتدای گیم چهارم آغاز شده بود دو تیم در امتیاز ۱۷ مساوی پیش رفتند. گرفتن امتیاز یک به یک که در اکثر زمان ست چهارم صورت گرفت در امتیاز ۱۸ هم ادامه پیدا کرد و در امتیاز بعدی هم همین روند دنبال شد. تک دفاع خوب امیر غفور باعث شد ایران زودتر از حریف به امتیاز ۲۰ برسد اما کانادا ضمن جبران این امتیاز ۲۱ بر ۲۰ از ایران پیش افتاد.

کانادا که احساس خطر کرده بود در امتیازات پایانی ست چهارم نمایش کم اشتباه تری داشت و سه امتیاز از ایران پیش افتاد تا کار برای شاگردان کولاکوویچ سخت شود. به همین خاطر سرمربی تیم ملی ایران در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ برای تیمش وقت استراحت گرفت تا شاید عامل بازگشت بازیکنان به روند امتیازی گیری شود.

کانادا در ادامه خوب بودنش در امتیازات پایانی توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه داد و در مجموع ۳ بر یک پیروز شد تا تیم ایران با دو شکست و یک پیروزی هفته دوم را به پایان برساند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول هم صاحب یک پیروزی و دو شکست شده بود و در هفته دوم همین اتفاق را تکرار کرد و برابر آرژانتین به پیروزی رسید اما برابر تیم های کانادا و ایتالیا تن به شکست داد.

هفته سوم رقابت های لیگ ملت ها به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل، روسیه و چین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.