رشت_ ویژه برنامه‌ی بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد. 

 ویژه‌برنامه «با روح خدا، در ماه خدا» در کانون گیلان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه با هدف آشنایی افزون‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با اندیشه‌های امام راحل (ره) و تحت عنوان «با روح خدا، درماه خدا» برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشته‌شد.
مدیر کل کانون استان گیلان طی این مراسم که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌گرفت، بزرگ‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) را بستری مناسب برای سخن‌گفتن از بزرگ‌مردی دانست که افتخار و آزادگی را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورده‌است.
اسفندیارضیائی هم‌چنین تبیین زوایای زندگی و سیره عملی امام خمینی (ره) را برای جامعه، به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب مهم توصیف‌کرد و الگوپذیری از ویژگی‌های‌ شخصیتی این چهره برجسته قرن را زمینه‌ساز رشد همه‌جانبه برشمرد.
این مسوول فرهنگی در ادامه نقش نسل کودک و نوجوان را در پیش‌برد اهداف امام راحل (ره) مورد توجه قرارداد و گفت: آینده انقلاب وابسته به تحصیل علم و تهذیب نفس کودکان و نوجوانان است و چنانچه انس و الفت با کتاب و تحصیل علم بیشترشود، به یقین در مسیر درست حرکت کرده‌ایم. 
وی در همین زمینه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون را در آشناسازی هرچه بیشترجامعه با اندیشه‌های امام راحل(ره) و اهداف انقلاب اسلامی دارای اهمیت دانست و افزود: : توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان به یقین درتحقق اندیشه‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) نقش بسزایی خواهد داشت.
ضرورت ایجاد شور و نشاط سازنده در جامعه، به ویژه درمیان کودکان و نوجوانان ازدیگر موضوع‌های مورد توجه ضیائی بود و وی در پایان ازحاضران خواست در مسیر اهداف و اولویت‌های بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی حرکت‌کنند.
برپایه این گزارش، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از نرم افزار چند رسانه‌ای خط امام، معرفی کتاب و آثار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از سوی اعضای کودک و نوجوانان کانون، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری و هم‌چنین برگزاری مسابقه‌ی نقاشی دیواری ازدیگر برنامه‌های بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به شمارمی رفت.
گفتنی است مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌های هدف‌مندی را با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزارکردند.
معرفی شخصیت، سیره عملی و آثار امام خمینی (ره) به مخاطبان، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، قصه‌گویی شعرخوانی، معرفی کتاب و برپایی کارگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی از جمله فعالیت‌های مراکز کانون در این روز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.