ساری- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت امام خمینی (ره) در راه انقلاب با تمام ناملایماتی که مواجه شد، همچنان بر اراده خود استقامت کرد تا انقلاب اسلامی به نتیجه رسید.

امام خمینی (ره) بر اراده خود استقامت کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله توکل صبح سه شنبه در جمع مدیران و کارکنان حراست دستگاههای اجرایی مازندران اظهار کرد: اگر انسان راهنما نداشته باشد ممکن است به عنوان جنگ با باطل، به حق ضربه بزند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در جنگ اُحد، عدم تبعیت از رهبر یعنی همان پیامبر موجب شکست جبهه مسلمانان شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند در قرآن دو الگو معرفی کرد، افزود: یکبار در سوره احزاب که می فرمایند: پیامبر(ص) را برای شما به عنوان اسوه حسنه قرار دادیم و در آیه آخر سوره فتح نیز برنامه پیامبر(ص) را به ما نشان دادند.

آیت الله توکل ادامه داد: خداوند در قرآن همچنین در سوره ابراهیم، الگوی دوم را حضرت ابراهیم (ع) معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه به عیب خودمان بپردازیم نه عیب های دیگران، گفت: سرگرم عیوبِ نفس خودمان باشیم زیرا این کار ما را از پرداختن عیوب دیگران دور می کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسانی که می خواهد سیر و سلوک کند چهار زمینه نیاز دارد، گفت: اول اینکه چه کسی هست، چه توشه، چه راهنما و چه مرکب و وسیله ای را انتخاب کرده است.

آیت الله توکل با بیان اینکه سالک، انسان هست و مرکب هم نفس اماره در بُعد شهوات، تاکید کرد: اگر بر نفس اماره مسلط شویم، نردبان اوج عجیبی است. اما اگر نفس اماره بر ما مسلط شود، شان انسان به پایین می آید.

وی اضافه کرد: توشه هم ایمان و عمل صالح هستند؛ هر چه رنگ اخلاص بیشتر باشد، انسان بیشتر می تواند اوج بگیرد.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه در مسیرهای معنوی بیشتر از مسیرهای مادی به راهنما نیاز داریم افزود: ما نمی توانیم  به انتهای مسیری برویم که تا حالا نرفتیم و از آن اطلاعی نداریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه همگان را به قرائت و نزدیک شدن به آن توصیه کرد و گفت: هر کدام ازسوره های قرآن کاربرد خاصی دارد به عنوان مثال؛ کسی که می خواهد با شهوت بجنگد سوره یوسف (ع) بخواند و اگر می خواهد با طاغوت بجنگد سوره ابراهیم (ع) و اگر هدف اطاعت از خداست سوره یونس (ع) و اگر استقامت می خواهد سوره نوح (ع) تلاوت و اگر در تمام ابعاد می خواهد پیشرفت کند، سوره محمد را (ص) بخواند.

در این مراسم ابتدا، آیاتی از قرآن کریم تلاوت و سپس زیارت عاشورا توسط حاج رضا کافی خوانده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.