قزوین_ نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۵خرداد موجب شد تا مرجعیت امام راحل در بین مردم و جامعه شناخته شود.

مرجعیت امام راحل به واسطه قیام ۱۵ خرداد شناخته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی عصر روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای ۱۵ خردادماه که در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار شد با اشاره به دستاوردهای ۱۵ خرداد اظهار داشت: قیام ۱۵خرداد موجب شد تا مرجعیت امام راحل در بین مردم و جامعه شناخته شود؛ امامی که به خدا و توحید باور و ایمان داشت.

وی افزود: فضیلت هایی در شب قدر سفارش شده برای نزدیکی انسان و متوجه ساختن او نسبت به خداوند است و انسان در این شب بداند که رزق و روزی دست خدا است و امام خمینی (ره) نسبت به این مؤلفه ها معتقد بود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام صادق بیان می کند که «علم را برای خدا بیاموزید»؛ توجه به قرآن و تدبر در آن و عمل به گفتار از جمله ویژگی های امام راحل بود و این امام در راستای رضایت الهی قیام و انقلاب اسلامی را برپا کرد.

حسینی عنوان کرد: یاری امام زمان (ع) در طول تاریخ تشیع، همواره پشتیبان مؤمنان بوده است؛ در پیروزی انقلاب اسلامی هم دست غیب الهی پشتیبان ولایت فقیه و امام خمینی شد و آن امام حماسه انقلاب اسلامی را آفرید و امروز تمام علما نسبت به برجستگی شخصیت امام خمینی واقفند؛ ۱۵خرداد امام را به مردم شناساند و مردم هم به این امام دل بستند.

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردهای قیام ۱۵ خردادماه این بود که افشاگری از خاندان سلطنت پهلوی صورت گرفت، در حالی که امروز در شبکه های اجتماعی برخی برای جلوه نمایی بزرگ این خاندان کثیف درتلاش هستند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۵۷، ذخیره ارزشی کشور نزدیک به ۳۶ میلیون دلار بود و این خانواده برسر گنج کشور خفته بود و نزدیک به ۲۴ میلیارد دلار سلاح از آمریکایی ها طلب داشت و ثروت عظیم از جمله کشاورزی ما را خواباندند و فساد اخلاقی در خانواده پهلوی غوغا می کرد.

حسینی مطرح کرد: هدیه ای که فرماندار وقت کشور در سال ۵۴ برای اسراییلی ها اهدا کرد، یک دختر زیبای قزوینی بوده است و در آن زمان، اسراییل و آمریکایی بر کشور ایران حکومت داشتند و شاه هیچ اختیاری در دست نداشت؛ به عبارت دیگر حاکمیت ایران برای آمریکایی بود.

وی یادآور شد: ۱۵خرداد موجب شد تا مردم استقلال خواهی را شعار دهند و شاه را از کشور خارج کنند؛ امروز نقطه ضعف آمریکایی ها، اسراییل است و استقلال خواهی کشور به واسطه قیام ۱۵ خردادماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.