قدس انلاین : مشاور استاندار خراسان‌رضوی گفت: اهدافی که برای سازمان‌ها تعیین می‌شود هیچ‌گاه با بودجه‌ای که به آن‌ها تخصیص می‌یابد همخوانی ندارد.

اهداف سازمان‌ها هیچ‌گاه با بودجه‌ تخصیصی همخوانی ندارد
 دکترجواد حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت در عرصه‌های دولتی سخت شده است، چرا که هیچ گاه بودجه‌ای که داده می‌شود با اهدافی که برای سازمان‌ها برمی‌شمارند همخوانی ندارد از این رو اگر بخواهید یک انسان را خراب کنید بهترین راه آن است که او را مسئول سازمان کنید.
وی خاطرنشان کرد: در این میان فعالیت در همه عرصه‌های سازمانی سخت، اما بخش فرهنگ از همه سخت‌تر، زیرا فرهنگ زیربنا است. من تاکنون ندیده‌ام که کارگروهی باشد که آقای سرابی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در آن عضو نباشند. چراکه تمامی حیطه‌ها به گونه‌ای به فرهنگ مرتبط است و این امر باعث دوچندان شدن سختی کار می‌شود.
مشاور استاندار خراسان‌رضوی ابراز کرد: نکته دیگری که بر این سختی می‌افزاید این است که در این حیطه هیچ‌کس نمی‌پذیرد که بر اساس قانون عمل کنند. بلکه استنباط‌های شخصی خود از فرهنگ و هنر را حق می‌داند و بدون توجه به ظرفیت‌های قانونی انتظار دارد آن برداشت محقق شود.
حسینی در ادامه افزود: ضمنا هیچ‌کس هم از نظر دادن در خصوص فعالیت‌های هنری و فرهنگی نمی‌گذرد و همه می‌‌خواهند در این خصوص نظر دهند. در چنین شرایطی کار سخت است و البته در خراسان بسیار سخت‌تر است و آقای سرابی از این فضای حساس فرهنگی به خوبی توانسته‌اند گذر کنند.
وی در خصوص دستاوردهای دوره مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در مدت زمانی که وی مدیریت کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را به عهده داشته ما شاهد چاپ بیش از 18 هزار جلد کتاب در مشهد بوده‌ایم. همچنین ایشان در بحث نمایشگاه قرآن کریم زحمات زیادی کشیدند و از آن طرف در خصوص عملکرد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تلاش‌های بی شائبه‌ای داشته‌اند که من از نزدیک شاهد آن بودم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.