قدس انلاین : در دومین شب از لیالی قدر مردم مومن و روزه‌دار خراسان رضوی با برپایی آئین‌های معنوی و سوگواری با خالق هستی راز و نیاز کردند.

سوگواری و راز و نیاز مردم شهرستان‌های خراسان رضوی در شب سرنوشت
مردم مومن و روزه‌دار خراسان رضوی در شب شهادت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور پرشور و گسترده در زیارتگاه‌ها، اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها در اقصی نقاط شهری و روستایی با برپایی آئین‌های معنوی در شب سرنوشت با نجوای جان سوز جوشن کبیر و ناله الهی العفو در غم شهادت نخستین پیشوای شیعیان و به یاد مولای مظلوم کوفه به عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.

طلب مغفرت و رحمت مردم کاشمر در شب سرنوشت

مردم مومن و روزه‌دار دومین شهر زیارتی خراسان رضوی در شامگاه سه‌شنبه بیستم ماه مبارک رمضان با حضور در زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ع)، آستان مقدس امامزادگان سید حمزه(ع)، سید مرتضی(ع)، سید محمد(ع)، مساجد و حسینیه‌ها در شهر کاشمر و ریوش و روستاهای دو بخش مرکزی و کوهسرخ این شهرستان پس از قرائت دعای جوشن‌کبیر و قرار دادن قرآن به سر و توسل جستن به چهارده معصوم(ع) و واسطه قرار دادن آنها در پیشگاه حضرت حق برای اجابت دعا و رسیدن با حاجات و بخشش گناهان دست به سوی آسمان دراز کردند و در شب سرنوشت از خداوند باری تعالی طلب مغفرت و رحمت کردند.

عزاداران مولای متقیان در شب شهادت مولایشان با مدیحه سرایی مداحان اهل البیت(ع) در غم از شهادت این امام همام به سر و سینه زدند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در جمع سوگواران شرکت‌کننده در مراسم دومین شب قدر در زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس(ع) گفت: رمضان بهترین زمینه برای پاک شدن از گناه و تطهیر قلب از معاصی است.

حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر ذکر خدا، تحمل و صبر، ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد، جهاد فی سبیل‌الله، صدقات، بخشش دیگران را از عوامل مغفرت، بخشش و تطهیر درون از گناه به استناد آیات قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: فردی که در راه خدا جهاد و مبارزه کند اگر چه پیروزی ظاهری نصیب شان نشده است اما به واسطه این جهاد از گناهان گذشته پاک و اهل بهشت قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که صدقه و خیرات باعث از بین رفتن گناهان، پاک شدن انسان و سبب هدایت می‌شود افزود: در جامعه باید واجبات را به صورت علنی و آشکار و مستحبات را به صورت پنهان و مخفی انجام دهید.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه احیاء و قرآن به سر گرفتن نباید تبدیل به عادت شود خاطرنشان کرد: اگر قرار است عاقبت بخیر و سعادتمند شویم و در این راه مورد بخشش و مغفرت حضرت باری تعالی قرار گیریم باید نسبت به سایرین عفو و بخشش داشته باشیم.

سوگواری مردم تربت‌جام در شب شهادت جانشین برحق رسول‌الله

عاشقان و ارادتمندان به خاندان رسول گرامی اسلام در تربت جام در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در سوگ شهادت اول مظلوم عالم به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

در دومین شب قدر ماه مبارک رمضان مساجد، هیأت‌ها و تکایای این شهرستان شاهد حضور خیل عظیم شیفتگان و محبان اهل بیت گرامی پیامبراکرم(ص) جهت احیای شب قدر و عزاداری امام علی(ع) بود.

در این محافل سخنرانان به ذکر خصوصیات فردی و همچنین سیره زندگانی امام علی(ع) و همچنین بر جاری ساختن عدالت اجتماعی واقعی در جامعه و نقش بسیار موثر ایشان در رهبری و هدایت حکومت اسلامی تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در شب شهادت جانشین برحق رسول‌الله با اجرای مراسم معنوی شب قدر به نوحه‌سرایی و عزاداری و گریه بر غربت و مظلومیت امام علی(ع) پرداختند و برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های کشور و مردم و همچنین شفای عاجل مریض‌ها دعا کردند.

شب زنده‌داری مردم تربت‌حیدریه در شب شهادت مولای متقیان(ع)

همچنین در شب شهادت امام‌المتقین حضرت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع) مردم شهرستان ولایی و حیدری تربت‌حیدریه سراسر غم و مصیبت و عزا است. 

در این شب ماتم که با دومین شب از شب‌های قدر عجین شده است، شیعیان و موالیان آن حضرت در این شهر و دیار در همه مساجد و هیئات و بقاع متبرکه در سوگ اول مظلوم عالم اقامه عزا کرده اند.

مومنان از ساعات اولیه شب با تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن‌کبیر و سخنرانی و عزاداری و همچنین مراسم احیاء و شب زنده‌داری دل‌های خود را با مهر علوی پیوند زده‌اند و در درگاه ایزد منان به مناجات و طلب حاجت پرداخته‌اند. 

دعا برای ظهور حضرت مهدی(عج) شفای بیماران و عاقبت بخیری و طلب حاجات دنیوی و اخروی مهمترین بخش مناجات و شب زنده‌داری مردم تربت‌حیدریه در خلوت دلهایشان با خداوند هستی بخش مهربان است. 

در بین مراسمات مختلف در حال برگزاری مراسم مسجد جامع و مزار بی‌بی حسنیه با حضور هزاران نفر از مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از شکوه بیشتری برخوردار است. 

ندای "العفو" مردم بردسکن در شب بیست یکم ماه رمضان

مسجد جامع بردسکن در این شب با عظمت میزبان خیل عظیم شب زنده‌داران بود که الهی العفو را فریاد زده و قرآن کریم را شفیع خود قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این محفل معنوی به دعا و نیایش، توبه و استغفار پرداخته و طلب بخشش و آموزش را از درگاه الهی خواستار شدند.

شب قدر، شب دعا، توسل و توبه است و یک فرصت استثنایی که خداوند برای بندگانش قرار داده است.

محفل احیاء دومین شب قدر در ۴۵ نقطه بردسکن برگزار شد، سخنرانان در خصوص مقام امام اول شیعیان حضرت علی(ع) و مظلومیت این امام امت سخن گفتند و مداحان اهل بیت به مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی پرداختند.

امیرالمومنان(ع) در اوج اقتدار مظلوم بودند

امام جمعه داورزن در جمع شب زنده‌داران شب قدر داورزن در محل مصلی موقت شهرستان اظهار داشت: اعمال ما در شب‌های قدر مورد بررسی و امضای باری تعالی و امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با بیان این که هرکس قدر این شب را نداند خود را از تمام برکات و خیرها محروم ساخته است افزود: شان والای امام علی(ع) به اندازه‌ای بالاست که آیات قرآن مکرر در شان ایشان نازل شده است.

وی با تاکید بر این که فضایل و مقام والای امیرالمومنین علیه السلام بی‌شمار است و  فاتح خیبر و پهلوان خندق، در اوج اقتدار در اوج مظلومیت بودند، یادآور شد: مظلومیت امام(ع) به اندازه‌ای است که در مقابل او به همسرش فاطمه مرضیه(س) تنها یادگار پیامبر اکرم(ص) جسارت می‌شود، اما برای حفظ اسلام و برای خدا لب فرو می‌بندد.

در ادامه این مراسم اعمال شب قدر با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

برگزاری احیای شب بیست یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلبهار

مراسم احیای شب بیست یکم ماه مبارک رمضان، دومین شب قدر بامداد چهارشنبه 16 خرداد 97 با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع گلبهار برگزار شد

در این مراسم با شکوه پس از دعا و مناجات حجت‌الاسلام احمد موسوی گفت: شب‌های قدر، شبهای توبه و دعا است و شب راز و نیاز با خداوند است و باید بتوانیم توشه خوبی برای خود جمع‌آوری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.