اصفهان- مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود گفت: فعالیت های عمران زاینده رود طی سال گذشته باعث افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان چادگان شده است.

عمران زاینده‌رود باعث رونق اقتصادی در شهرستان چادگان شده است

محسن خلیلی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه این سازمان در سال ۶۷ با هدف صیانت از حاشیه دریاچه زاینده رود، ایجاد بستری برای جذب گردشگر و تبدیل آن به فضایی برای استراحت کارکنان دولت که راه‌های طولانی را برای سفرهای پر خطر نداشته باشند، ایجاد شد، افزود: عمران زاینده رود با اهداف خود نقش بسیار مؤثری در اشاعه و رونق صنعت گردشگری در استان اصفهان ایفا کرده و با جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف بر رونق اشتغال در منطقه افزوده است.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد بودجه سازمان عمران زاینده رود سال گذشته نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است به طوری که سال گذشته بودجه سازمان ۱۷.۵ میلیارد تومان بود، اما در پایان سال ۱۹ میلیارد تومان وصول شد.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود محل تامین بودجه این سازمان را از دریافت شارژ ویلاها و اجاره غرفه‌های تجاری و تفریحی اعلام و تاکید کرد: این سازمان در سال «تولید واشتغال» شعار مقام معظم رهبری را در چادگان و دهکده زاینده رود محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران زاینده رود زمینه اشتغال پنج هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و فعالیت های آن طی سال گذشته باعث افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان چادگان شده است، اظهارکرد: سال گذشته رویکرد سازمان عمران در بخش عمرانی تقویت و ایجاد زیرساخت های جدید از جمله مشارکت در احداث جاده چادگان اصفهان، جذب سرمایه گذار در پروژه‌های عمرانی و ایجاد درآمد پایدار در بخش عمرانی بود.

خلیلی تصریح کرد: سازمان عمران در سال ۹۶ موفق شد پس از سال‌های طولانی مبادرت به احداث ۲۰ واحد ویلا به قصد ایجاد درآمد پایدار برای اجاره کند، البته سازمان به هیچ عنوان قصد فروش ویلاها را نداشته است.

وی با اشاره به اصلاح و بهبود روش‌ها و رویه‌ها در بخش فضای سبز عمران در سال گذشته، ادامه داد: در ارتباط با صرفه‌جویی در مصرف آب با احداث شبکه وسیع آبیاری قطره‌ای در دهکده، بهینه‌سازی مصرف آب و سموم دفع آفات و مدیریت و حفظ فضای سبز موجود اقدامات خوبی در دهکده زاینده رود انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده رود دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته را شامل: مکانیزه‌کردن بخشی از رفت و روب فضای داخل دهکده از طریق خرید ماشین آلات مجهز، خرید خودروی اطفای حریق مجهز، نوسازی بخشی از ناوگان ماشین آلات سازمان، اقدامات ارزشمندی در خصوص ثبت و پذیرش میهمان و تسهیل در سرویس‌دهی خدمات‌رسانی به گردشگران از طریق ایجاد سامانه‌های مختلف، احداث گیت خروجی دهکده، احداث مجموعه تجاری کوچک جدید، بهسازی بخشی از معابر و اماکن فضای دهکده برای استفاده معلولان از جمله مجتمع تجاری، مسجد دهکده، جذب چند سرمایه‌گذار جدید با روش BOT، آسفالت بخشی از معابر دهکده بعد از ۲۰ سال خواند و تاکید کرد: در سال گذشته نگاه سازمان به مجموعه دهکده نگاه مدیریت درآمد و هزینه بود که با تلاش شبانه‌روزی انجام شده بودجه سازمان رشد خوبی پیدا کرد به طوری که سال گذشته اولین سالی بود که هیچ زمینی در دهکده فروخته نشد.

وی با بیان اینکه سازمان عمران زاینده رود در بخش فرهنگی اقدام به برگزاری بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی از جمله استقبال از خادمان حرم امام رضا(ع)، تجلیل از خادمان مساجد و ایثارگران کرد که به نوعی بی سابقه بود، از برگزاری اولین نمایشگاه عفاف و حجاب توسط این سازمان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، تبیین فلسفه و اهمیت و آثار مثبت اجتماعی و فردی رعایت حجاب و عفاف توسط سازمان برگزار شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

خلیلی ادامه داد: در سال گذشته سازمان عمران با توجه به سیاست‌های تدوین شده مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی و کاربردی برای کارکنان خود کرد که از جمله آنها می‌توان به آموزش ارتقاء مهارت فنی در خصوص کاشت، داشت، برداشت و مدیریت فضای سبز و مصرف آب دهکده و هرس و نگهداری فضای سبز و آموزش های مربوط به تحکیم خانواده اشاره کرد.

وی برگزاری دهها جنگ شاد و برنامه های فرهنگی و مذهبی را از دیگر فعالیت‌های سازمان عمران زاینده‌رود در سال ۹۶ برشمرد که نقش مؤثری در ارتقاء سطح فرهنگ منطقه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.