قزوین- امام جمعه قزوین گفت: راهپیمایی های روز قدس برای رژیم حرکت های مناسبی نیست و پیام خطر است و برای ملت ها یک پیام بیدار باش و برای ملت فلسطین پیام امید و نشاط بخش است.

راهپیمایی روز قدس، پیام بیدار باش برای ملت های منطقه/ایستادگی جبهه مقاومت تابلوی روشنی برای مقابله با استکبار جهانی است

حجت الاسلام علی قابل در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: رژیم غاصب اسرائیل به عنوان یک پایگاه استکبار جهانی است که برای چپاول منطقه حساس و تضعیف ملت های منطقه به وجود آمده و نزدیک به چندین میلیون مسلمان را آواره کرده و در طول ۷۰ سال، ظلم بسیاری را بر مردم مظلوم فلسطین وارد کرده است.

وی افزود: کشورهای منطقه و سران دولت های منطقه با انواع تهدیدهای اسرائیل دچار رعب و وحشت شده و برای حفظ بقاء حکومت خود، به ناچار راه سازش را با این رژیم در پیش گرفته اند و از این طریق باج فروشی کرده و اسلحه می فروشند؛ آمریکا موفق شده است در این منطقه پایگاه مستقر کند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: سابقه عملکرد رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار بوده که چگونه شخصیت های بزرگ منطقه و آزادی خواهان را ترور کرده است و این رویه را در طول تاریخ ادامه می دهد؛ براین اساس دولت های منطقه، به اسرائیل و آمریکا وابسته شده و در طول ۷۰ سال قصه فلسطین را کج دار و مریز نگه داشته اند.

قابل اضافه کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف به نوعی ژِست دروغینی بود که آمریکایی ها خواستند بعد از شکست در صحنه مقاومت، جریان سوریه و عراق توجهات را به سمت دیگری جلب و خود را پیروز میدان عنوان و به گونه ای وانمود کنند که اتفاق های سوریه و داعش برایشان مهم نیست، همین موضوع یک عامل حرکت جدید در نسل جوان فلسطین شده است که آثارش در قالب راهپیمائی های بازگشت مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه روز قدس از یادگارهای امام خمینی است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) با نگاه عمیق و ژرفی که نسبت به فلسطین داشت به این نتیجه رسید که از دولت های منطقه هیچ حمایتی برای مردم مظلوم این سرزمین انجام نمی شود و مسأله قدس را مسأله جهان اسلام دانست؛ امام راحل با نامگذاری روز قدس در آخرین روز ماه رمضان و فضای معنوی این ماه و توجه به اینکه ملت ها آزادانه می توانند نقش ایفا کنند، مسأله قدس را از انزوا خارج و به یک مسأله جهان اسلام و بین المللی تبدیل کرد؛ امروز توجه به قدس از کشور اسلامی ایران فراتر رفته و به سایر کشورها منتقل شده است و ملت های سایر مناطق در تلاش برای دفاع از حق مردم فلسطین هستند و این مسأله را زنده نگه داشته اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باتوجه به اتفاق هایی که در سالجاری صورت گرفته، حرکت های جدیدی در منطقه آغاز شده و این امید در دل ملت های منطقه زنده شده است که می توان با وضعیت موجود در برابر توطئه های استکبار ایستادگی کرد؛ مقاومت مردم حزب الله لبنان، یمن، سوریه و عراق یک تابلوی روشنی برای مقاومت در برابر استکبار جهانی بوده و این امید در دل فلسطینی ها نیز زنده شده است.

قابل با اشاره به اهمیت راهپیمایی مردم در روز قدس و تأثیر آن بر عملکرد رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اسرائیلی ها یک زمانی قصه نیل تا فرات و بخشی از عراق و سوریه را مطرح می کردند اما این رژیم امروز به زمینی که از فلسطینی ها غصب کرده، محدود شده و جایگاه خود را در بین ملت های منطقه از دست داده است.

وی تشریح کرد: اسرائیلی ها در موضوع برجام بر جلوگیری از نفوذ ایران تأکید دارند؛ حضور ایران در منطقه راه نجاتی را برای ملت های دنیا ترسیم کرده و کارایی خود را در بین ملت ها بروز داده است و امروز این ملت ها نیز بیدار می شوند؛ دشمن به خوبی متوجه اثرات این جریان در بین ملت ها شده است.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: راهپیمایی های روز قدس برای رژیم حرکت های مناسبی نیست و پیام خطر است و برای ملت ها یک پیام بیدار باش و برای ملت فلسطین پیام امید و نشاط بخش است و این روز  سالجاری تفاوتی با سال های گذشته خواهد داشت؛ پیروزی های مقاومت استکبار جهانی را سردرگم کرده و مشت محکم بر آنها وارد کرده و بخش بسیاری از توطئه های آمریکایی و اسرائیلی رو شده است؛ ملت مسلمان ایران دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به عنوان یک وظیفه دین خود می داند.

قابل تصریح کرد: امیدواریم ترس و رعب در کشورهای عربی شکسته شود و این ملت هم به پا خیزند و دولت ها را به حمایت از مردم فلسطین تشویق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.