قزوین_ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر راهپیمایی و اعلام انزجار از اسرائیل برگزار شود، دست این رژیم، برای دست درازی به بلاد اسلامی کوتاه می شود.

راهپیمایی روز قدس، زیاده خواهی رژیم غاصب را کوتاه می کند

آیت الله علی اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: از نظر اسلام و مسلمانان، قدس جایگاه بلند و عظمت ویژه ای را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به جایگاه بیت المقدس از نظر شرعی و مذهبی افزود: در برخی از روایات ذکر شده که «بیت المقدس قطعه ای از جغرافیای بهشت است» و این روایات بیانگر ارزش معنویت سرزمین یاد شده است؛ همچنین براساس برخی روایت ها مسجدالاقصی در شب معراج پیامبر، محوریت پیدا کرده و به صورت برجسته از آن نام برده شده است؛ بیش از چهارده سال و نیمی از بیست و سه سال مدت رسالت پیامبر، بیت المقدس به عنوان قبله مسلمانان بوده و آنها رو به این قبله نماز را اقامه می کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در خصوص موقعیت سیاسی و اجتماعی بیت المقدس اضافه کرد: این سرزمین به اندازه ای حساس و مهم است که اگر ما نسبت به حفظ آن سست شویم و اهمیت ویژه ندهیم، اسرائیل جعلی و بی ریشه به غَصب قدس اتکا نکرده و به سایر سرزمین های مسلمانان نیز دست درازی می کند؛ اگر در برابر اسرائیل و حامیان آنها ایستادگی صورت بگیرد قدرت این رژیم تضعیف می شود.

آیت الله اسلامی بیان کرد: اگر در برابر زیاده خواهی های اسرائیل ایستادگی صورت نگیرد و بیت المقدس فراموش شود، این رژیم غاصب تجاوز خود را به سرزمین های دیگر مسلمانان از مرز شرقی در کوه های اسدآباد همدان گرفته تا مرز جنوبی در آب های خلیج فارس و ام قصر بصره عراق، غرب و متمایل به جنوب ۶۰۰ کیلومتر در داخل خاک عربستان خواهد رساند.

وی مطرح کرد: آن چه که امام راحل برای توجه به قدس و نامگذاری آخرین روز از ماه رمضان به عنوان روز قدس پیشنهاد کردند، به منظور صحبت درباره بیت المقدس و تشویق مردم و مسلمانان برای حضور در راهپیمایی های روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود؛ ماه رمضان فرصت مناسبی برای این امر است و مردم در ماه الهی، آمادگی لازم برای فراگیری مطالب دینی سیاسی و اجتماعی را دارند و برای مقابله با اسرائیل آماده تر می شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرنگان رهبری گفت: اگر راهپیمایی و اعلام انزجار از اسرائیل برگزار شود، دست این رژیم خود برای دست درازی به بلاد اسلامی کوتاه می شود؛ باید اسرائیل را مأیوس کرده و برای آن بن بست و دست انداز ایجاد کنیم و این بن بست با دست کشیدن از تصرف های نابه جا و غاصبانه اسرائیل ایجاد می شود.

آیت الله اسلامی یادآور شد: امیدواریم مردم در روز جهانی قدس حضور داشته باشند و در برابر اسرائیل و حامیان آنها ایستاده و رژیم غاصب را ناامید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.