مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد از توزیع ۱۰۰ بسته افطاری با مشارکت آستان قدس رضوی، قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه و کانون بانوی مرزنشین تایباد بین بانوان نیازمند و بی‌سرپرست در این شهرستان خبر داد.

  به گزارش قدس آنلاین، آیدا عصمتی در این خصوص اظهار کرد: شامگاه گذشته بسته‌های افطاری بین ۱۰۰ نفر از بانوان نیازمند و بی‌سرپرست روستای اهل سنت خیرآباد از توابع بخش میان‌ولایت تایباد در ضیافت افطاری توریع شد.

وی افزود: هدف کانون حمایت از زنان سرپرست خانواده است و تاکنون در مدت چندماه که از تأسیس این کانون در اسفندماه ۹۶ می‌گذرد توانسته گام‌های موثری از جمله شناسایی این قشر آسیب‌پذیر در شهر و روستاهای این خطه مرزی بردارد.

عصمتی با اشاره به حمایت زنان در دورترین نقاط شهری بیان کرد: هدف کانون جامعه زنان نیازمند از تمام نقاط شهرستان اعم از شیعه و سنی است و در این راستا هر اقدامی از قبیل کمک هزینه پزشکی، تهیه سبد غذایی خانوار، کمک هزینه تهیه جهیزیه و آموزش‌های لازم در راستای ایجاد کارآفرینی و... براساس نیاز بانوان شهرستان انجام می‌شود.

در ادامه الهام ذوالفقاری دهیار روستای خیرآباد گفت: جمعیت روستا براساس سرشماری سال جاری ۴۸۰۰ نفر (۱۲۰۰خانوار) است که ۳۵ درصد آن را افراد نیازمند تشکیل داده و بیشتر این گروه تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و توسط خیران روستا حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به مهاجرپذیری روستا اظهار کرد: وجود هشت حلقه چاه عمیق و زمین‌های حاصلخیز سبب شده مردم از روستاهای اطراف برای کشاورزی به این منطقه مهاجرت کنند.

ذوالفقاری این اقدام کانون بانوی مرزنشین را گامی در راستای نوع‌دوستی دانست و افزود: از فضایل ماه مبارک رمضان تنها گرسنگی و تشنگی نیست هدف کمک و توجه به نداشته‌های هم‌نوعان است، نیازمندانی که باید مورد توجه قرار گیرند و در داشته‌هایمان شریک شوند و این کانون این عمل را به درستی به اثبات رسانده است.

وی در ادامه از اطعام ۶۰۰۰ نفر در اعتکاف فرهنگیان در این روستا خبر داد و اظهار کرد: این اعتکاف علمی به مدت سه روز در حوزه علمیه انوارالعلوم برگزار شد و در هر روز ۲۰۰۰ نفر مهمان سفره افطار و سحر خیران نیکوکار روستای خیرآباد بودند.

مرکز شهرستان مرزی تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.