قزوین_ راهپیمایی روز قدس در قزوین جنس متفاوتی داشت و روزه داران با لبانی تشنه و مشت های گره کرده برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، حماسه دیگری آفریدند.

اعلام انزجار از اسرائیل با مشت های گره کرده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آخرین جمعه ماه رمضان از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان «روز قدس» نامگذاری شده است تا توجه به حقوق فلسطین بین نسل ها منتقل شود و برای دفاع از حقوق مظلومانه آنها به پا خیزند.

حماسه ها و راهپیمایی های بسیاری در دنیا با اهداف مختلف برگزار می شود، اما جنس راهپیمایی‌های «اعتقادی» متفاوت است و در این میان می‌توان به جرأت گفت در سراسر دنیا بی‌نظیر است که مردمی با لبان تشنه، در دمای بالا آن هم در روزی که شبش را تا سحر از درگاه خدا «پیروزی حق بر باطل» را خواسته اند به خیابان آمده و اعلام کنند «هرجا هر گروهی و هر مردمی با ظلم بجنگند ما هم در کنار آن‌ها هستیم».

مردم قزوین که نشان دادند در چنین عرصه‌هایی به غیر از رتبه اول به هیچ رتبه ای قانع نیستند و این را با خون بیش از یکهزار شهیدشان در دفاع مقدس امضا کرده‌اند،  قبل از ساعت ۱۰:۳۰ که طبق اعلام قبلی آغاز راهپیمایی بوده در ابتدای مسیرهای دوگانه حاضر شدند تا بار دیگر آن عهدی که امام و بنیانگذارشان در سال ۱۳۵۸ اعلام کرد «آخرین جمعه رمضان، روز قدس است و روز قدس روز اسلام است» را با مشت گره کرده امضا کنند.

مردم قزوین به صحنه آمدند تا بار دیگر نشان دهند که مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند.

روزه داران قزوینی در مسیر شماره یک از ساعت ۱۰:۳۰ حضور یافتند تا مسیر چهار راه طالقانی (سرپل طالقانی) خیابان طالقانی و مسجد النبی (ص) را بپیمایند.

مسیرهای شماره دو و میدان میرعماد در همان وقایق اولیه راهپیمایی، سیلی از جمعیت را به خود اختصاص می داد که مردم قزوین قبل از ساعت ۱۰:۳۰ در این مکان حضور یافته تا با پیمودن مسیر دروازه درب کوشک، خیابان نادری، میدان آزادی و مسجدالنبی (ص) مشت محکمی بر یاوه گویی های استکبار جهانی بکوبند.

امروز همه از نسل اول انقلاب تا نسل چهارم آمده اند و پا در رکاب نهاده و به ندای هیهات منا الذله به حمایت از مظلوم لبیک بگویند.

جمعیت روزه دار و مردم قزوین با حضور در مسیرهای راهپیمایی روز قدس بار دیگر نشان دادند که با اتحاد و همبستگی، دفاع از حقوق مردم فلسطین و نخستین قبله مسلمانان از مهمترین دغدغه هایشان است.

راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور جمعیت گسترده مردم قزوین در مسیرهای تعیین شده آغاز شد و در آغاز این راهپیمایی ندای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «اسلام با صهیونیست همیشه در جهاد است»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «الله اکبر»، «لااله الله»، «اسرائیل،اسرائیل دشمن اصلی ماست»، «جنایت منطقه زیرسر آمریکاست»، « کودک کشی در یمن خود سند و دلیل است، آتش به جان مردم از شَرَر آمریکاست»، «با اتحاد و وحدت مسلمین، آزاد گردد قطعه نخستین»، «مرگ بر داعشی»، «مرگ بر تکفیری»، «شعار هر روز ما، مرگ بر آمریکا»، «ندای رهبر ما، مرگ بر آمریکا»، «نغمه خون شهید، حماسه را آفرید» و«مرگ بر انگلیس» سرداده شد تا مُهر سکوتی بر دهان استکبار جهانی زده شود.

فرقی نمی‌کند بزرگ باشی یا کوچک، زمانی که صحبت از حق و حق‌طلبی در میان باشد. امروز بزرگ و کوچک برای دفاع از مردم مظلوم آمده بودند؛ کودک پنج ساله ای که با طراحی پرچم سه رنگ ایران بر چهره اش و با به دست گرفتن پلاکاردی با نوشته «مرگ بر اسرائیل» گویی از جنایت های اسرائیل بی خبر نبوده است.

«القدس لنا»، «مرگ بر اسرائیل»، « کلمات پررنگیست که روی پلاکاردهایی که مردم به دست گرفته‌ بودند به خوبی خودنمایی می کرد و مردمی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ بودند، خواسته‌هایی هم داشتند و حرف دلشان را در قالب این پلاکاردها بیان کردند.

*در این بین، حضور مسوولان سیاسی و مذهبی در کنار مردم جلوه و مشارکت در راهپیمایی، جلوه دیگری به این مراسم بخشید؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار، فرماندار، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همه و همه آمده بودند.

مهر مردم مظلوم فلسطین در آخرین روز ماه رمضان به خوبی در قلب مردم روزه دار قزوین شکل گرفته بود؛ کودک معلول و نشسته بر ویلچر و با پرچم به دست سه رنگ جمهوری اسلامی، نشان داد که معلولیت حمایت از مظلوم را محدود نمی‌کند.

نیروهای ارتش و سپاه هم دوقدم به قدم با مردم به میدان آمده‌ بودند تا به همه جهانیان ثابت کنند ارتش و سپاه این مرز و بوم هر لحظه و هرجا آماده هستند.

سوزاندن پرچم اسرائیل در مرکز شهر و میدان آزادی نمادی از انزجار و نفرت مردم از اسرائیل و استکبار بود.

مردم روزه دار قزوین با مشت های گره کرده و اعلام انزجار خود از رژیم صهیونیستی و حرکت در مسیرهای مشخص شده راهپیمایی برای اقامه نماز جمعه در مسجدالنبی (ص) حضور یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.