قدس انلاین : خروش مردم خراسان رضوی در حمایت از مظلومان فلسطینی با شعار مرگ بر اسرائیل در شهرهای این استان به رخ جهانیان کشیده شد.

خروش ساکنان خراسان رضوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
همزمان با روز جهانی قدس مردم روزه دار خراسان رضوی با حضور در مسیرهای راهپیمایی یک بار دیگر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و بر ادامه مبارزه با رژیم کودک کش اسرائیل تاکید کردند. 

راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح در مشهد آغاز شده و راهپیمایان با شعارهای«مرگ بر آمریکا» و« مرگ بر اسرائیل» مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی را طی و در مراسم ویژه این روز در بارگاه منور رضوی شرکت کردند. 

با وجود گرمای هوا از دقایق ابتدایی شروع راهپیمایی حضور مردم در مسیر های منتهی به میدان ۱۵ خرداد بسیار چشمگیر بود و رفته رفته بر تعداد جمعیت افزوده شد تا جایی که خیابان امام رضا(ع) مملو از جمعیتی بود که با مشت های گره کرده و گام های استوار بیعت دوباره خود را با آرمان های امام راحل در خصوص حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند. 

نهال بیت المقدس در جوین غرس شد

مراسم غرس نهال بیت المقدس صبح جمعه همزمان با روز جهانی قدس و پیش از شروع راهپیمایی در نقاب به انجام رسید.

در این مراسم  نهال یک درخت با نام بیت المقدس به عنوان اولین درخت پارک ۵ هکتاری شهر نقاب در جوار مزار شهدای گمنام جوین توسط جوانان غرس شد. 

تلاش رژیم صهیونیستی برای فراموش شدن حق

استاندار خراسان رضوی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ملت ما نشان داده ملتی آزادیخواه ،عزت طلب و حامی مستضعفان در جهان بوده و این مسیر را ادامه خواهد داد.

علیرضا رشیدیان افزود: حدود ۷۰ سال است حق یک ملت برای حاکمیت و زندگی در سرزمینشان غصب شده و تلاش های گسترده ای را دستگاه های تبلیغاتی و دیپلماسی استکبار و صهیونیستی برای به فراموشی سپردن این حق انجام می دهند.

وی افزود: ابتکار امام خمینی (ره) در پایه گذاری روز قدس و هدایت های رهبر معظم انقلاب در تداوم و برگزاری پرشور این مراسم ، موجب ناکامی دشمنان شده و اینک روز قدس گسترده و فراتر از جهان اسلام برگزار می شود.

رشیدیان بیان کرد:مسیحیان و حتی یهودیان مخالف صهیونیست هم در این مراسم حضور می یابند و مخالفت خود را با رژیم پوشالی صهیونیست و حمایت از حق حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمینشان اعلام می کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : خدا را شاکریم که این توفیق را داریم که پیر فرزانه و رهبر روشن ضمیر و آگاه ما یادگاری ماندگار برای همه آزادگان جهان به عنوان روز قدس که روز آزادگان جهان است پایه نهاد تا گامی در حمایت از این ملت مظلوم که سرزمینشان غصب شده بر داریم.

وی گفت: این نامگذاری باعث شده این حقوق انسان ها در حفظ حق حاکمیت بر سرزمین شان پایدار باشد و هر سال علی رغم توطئه های استکبارو دشمنان بویژه صهونیست ها که با ایجاد شبهه سعی در برگزاری کمرنگ این مراسم دارند ، پر شورتر از قبل برپا می شود.

رشیدیان اظهارکرد:ملت ما نشان داده اند که هر زمان که احساس کنند دشمن توطئه هایش گسترده تر می شود حضور پرشور و باشکوه تر در صحنه خواهند داشت و امروز نمود این امر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: نه تنها  مردم استان و ملت ایران بلکه در سطح بین المللی ملت های آزادیخواه برای دفاع از حقوق ملت فلسطین با این حضور، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می  کنند.

حزب الله لبنان بخشی از قدرت ایران در منطقه است

امام جمعه مشهد نیز در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع نمازگزاران تاکید کرد: حزب الله لبنان تنها بخشی از نتیجه قدرت ایران در منطقه است و اگر نیروهای مقاومت اراده کنند می توانند با ۱۰۰ هزار موشک نقطه نقطه اسرائیل را هدف قرار دهند. 

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: امروز قلب آمریکا اسرائیل است و این رژیم ناپاک با قدرت موشکی ایران امنیت ندارد و کسانی که در کشور دم از کنار گذاشتن قدرت موشکی می زنند خائن به مردم و جهان اسلام هستند. 

وی بیان کرد: اگر ما فن آوری موشکی را کنار گذاشتیم آمریکا حتی یک ساعت مهلت نمی دهد و ایران را با خاک یکسان می کند و با کدام عقل جور در می آید که به خاطر مشکلات اقتصادی امنیت خود را به خطر اندازیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: کنار گذاشتن قدرت موشکی کشور سخن مسمومی است که مردم مقابل آن خواهند ایستاد و می گویند این گفته از زبان جاسوسان آمریکا بیان می شود. 

روز قدس نماد صف بندی حق علیه باطل است 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است و متعلق به مسلمانان خواهد بود.

هاجر چنارانی افزود: روز قدس نماد صف بندی حق علیه باطل است این روز ، روز جلوگیری از توطئه های فراموش شده مسئله فلسطین است.

وی ابراز کرد: روز قدس ، روز بیداری وجدان های به خواب رفته و قدم های نهایی به جهت برچیده شدن بیرق ظلم اشغالگران است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما جوانان فلسطینی را طبق فرمایش مقام معظم رهبری به امید ، ابتکار و عمل و به خودسازی دعوت می کنیم و به زودی بین المقدس آزاد خواهد شد. 

حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار نیست 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: امروز  خوشبختانه روز قدس به یک جریان فرهنگی در دنیا تبدیل شده و هیچ کجای دنیا وجود ندارد که در آن راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار نشود. 

نصرالله پژمانفر بیان کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین تنها یک شعار در راهپیمایی نیست و به اعتقاد مردم ایران تبدیل شده که حتی در دعاهای روزانه خود نابودی رژیم صهیونیستی را از خداوند درخواست می کنند.

وی گفت: اینکه مردم با همه عواطف در راهپیمایی روز قدس مشارکت می کند نشان از عمق پیدا کردن مبارزه با اسرائیل است که تنها مختص مرزهای ما نیست و در دنیا نیز فراگیر شده است. 

پژمانفر تاکید کرد: جمعیتی از مسیحیان، برخی یهودیان و دیگر ادیان در کشورهای مختلف نیز از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند و باید تاکید کرد پیروزی نهایی تنها با ایستادگی و استقامت در مقاومت محقق می شود. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نابودی رژیم اشغالگر قدس دیگر یک شعار نیست و مردم دنیا به آن فکر می کنند و در انتظار تحقق این مهم هستند. البته باید هوشیار بود و به توطئه دشمن در مذاکره برای حل مشکلات گرفتار نشویم. 

رژیم صهیونیستی در ترس فرو رفته است 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی مراسم روز قدس در حرم مطهر رضوی گفت:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این رژیم صهیونیستی بود که در ترس فرو رفت و مسلمانان را برای مقابله با اسرائیل بیدار کرد و شکست های اسرائیل آغاز شد. ایرانی که پیش از انقلاب همه نفت مورد نیاز رژیم صهیونیستی را تامین می کرد بعد از انقلاب به عنوان مهم ترین عامل ترس این رژیم تبدیل شد. 

حسین سلامی افزود : مصر، عربستان و اردن طی سال های گذشته در راستای منافع اسرائیل حرکت کردند و تنها لبنان و سوریه در مقابل این رژیم مقاومت کردند و دلیل تهاجم هفت ساله آمریکایی ها و همپیمانانش به سوریه نیز تامین منافع اسرائیل است. 

سلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه گسترش جغرافیایی اسرائیل در منطقه نداد و نقشه های آمریکا و اسرائیل را نقش برآب کردو نیروی به نام حزب الله در مرزهای اسرائیل وجود دارد که می تواند صدهزار موشک را روانه رژیم اشغالگر قدس کند. 

وی تاکید کرد: امروز صهیونیست ها صدای جوانان مسلمان را از نزدیکی جولان می شنوند. جوانانی که دست به ماشه در انتظار فرا رسیدن زمان مقابله با اسرائیل هستند و جوانان فلسطینی نیز مجهز به سلاح هایی هستند که اسرائیل را به وحشت انداخته است. 

ورود مجامع بین المللی به موضوع فلسطین 

نماینده ولی فقیه در سپاه گناباد نیز در سخنرانی روز جهانی قدس در گناباد بیان کرد:پیروزی مقاومت در جبهه سیاسی و انتخابات باعث تضعیف اسرائیل و تقویت جبهه مقاومت شد که شکستی دیگر برای آنها بود و جبهه مورد حمایت ایران محبوبیت خود را در بین مردم بدست آورده است.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی گفت:امروز موشک های ما  در مرز با اسرائیل  مستقر شده اند و آماده نابودی اسرائیل  هستند، گرچه نیازی به موشک نیست و این رژیم بزودی نابود خواهد شد.بارقه های امید در کشورهای اسلامی برای نابودی اسرائیل  دیده می شود و مردم جهان امروز شاهد قتل عامل مردم فلسطین هستند و نباید سکوت کرد و مجامع بین المللی باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.