قدس انلاین : مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، اولین موافقت‌نامه اولیه تاسیسات گردشگری (بوم‌گردی) در روستای بقمچ این شهرستان صادر شد.

صدور اولین موافقت‌نامه بوم‌گردی در روستای بقمچ چناران
محمد طاهریان‌مقدم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، اولین موافقت‌نامه اولیه تاسیسات گردشگری (بوم‌گردی) در روستای بقمچ این شهرستان صادر شد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با کلیات طرح برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی موافقت کرده است.

وی ادامه داد: هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از جاذبه‌های گردشگری چناران بازدید می‌کنند که یکی از روستاهای جذاب و دیدنی این شهرستان روستای بقمچ است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران افزود: خیل عظیم گردشگران و نبود مراکز اقامتی در روستای گردشگری بقمچ سبب شد تا مردم روستا برای ارائه خدمات به گردشگران نسبت به ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی اقدام کنند.

طاهریان‌مقدم اضافه کرد: چناران دارای دو اقامتگاه بوم‌گردی و یک خانه مسافر در رادکان است که در آینده‌ای نزدیک این تعداد به 5 اقامتگاه در روستاهای این شهرستان افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ روستای بقمچ دارای دره‌های باصفای هزار مسجد. میوه‌های درختی و همچنین بافت قدیمی بوده که به ماسوله خراسان رضوی نیز معروف است، این روستا در 36 کیلومتری چناران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.