قدس انلاین : مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی از یکشنبه، 13 خردادماه در استان خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به نشانی www.inhb.ir از هم‌اکنون ثبت‌نام خود را آغاز کنند.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در خراسان رضوی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر جواد سخدری اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای فیما بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید مقرر شد 20 هزار شغل خانگی در کشور ایجاد شود.
وی افزود: در این راستا 8 استان کشور شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان رضوی، لرستان، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برای اجرای پایلوت طرح مشاغل خانگی در نظر گرفته‌شده است.
مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا ایجاد 4000 شغل خانگی در استان خراسان رضوی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در سه فاز طراحی‌شده است، عنوان کرد: متقاضیان علاقه‌مند به راه‌اندازی مشاغل خانگی به‌راحتی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های این طرح نسبت به ایجاد شغل خود اقدام کنند.
سخدری عنوان کرد: فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی شامل شناسایی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و اولویت‌های مشاغل خانگی است که در این راستا در استان با انجام طرح مطالعاتی و به‌صورت میدانی و با بهره‌گیری ازنظر کارشناسان دستگاه‌های مرتبط، فعالان اقتصادی و کارآفرینان این اولویت ها در تمامی شهرستان‌های استان شناسایی‌شده است.
وی با اعلام اینکه فاز دوم طرح به بحث آموزش و توانمندسازی می‌پردازد، افزود: براین اساس متقاضیان تحت آموزش‌های کاربردی، مشاوره و هدایت شغلی و استعدادسنجی جهاددانشگاهی قرار می‌گیرند.
مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اعلام کرد: یکی از تفاوت‌های طرح توسعه مشاغل خانگی این است که آموزش‌های ارائه‌شده در بخش‌های نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار، بازاریابی، مباحث مالی و غیره است که به‌صورت کوتاه‌مدت و فشرده انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: فاز سوم طرح شامل اتصال به بازار می باشد که تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای ملی، استانی، پشتیبانان و فروشگاه‌های اینترنتی وصل می‌شوند تا بتوانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.
سخدری ادامه داد: در بخش اتصال به بازار به دنبال راه‌اندازی بازارچه‌های محلی هستیم تا تولیدکنندگان مشاغل خانگی از این ظرفیت نیز استفاده کنند و محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند.
مدیر مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی از یکشنبه، 13 خردادماه در استان خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه طرح مشاغل خانگی به نشانی www.inhb.ir از هم‌اکنون ثبت‌نام خود را آغاز کنند.
وی در پایان یادآور شد: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هرگونه سؤال،  در ساعات اداری به جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه فردوسی، سه راه تربیت، پژوهشکده گردشگری(اقبال) جهاددانشگاهی، دبیرخانه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 31997540  تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.