۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 604319

قدس انلاین: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار گفت: هم اینک ۲۵۰ فرزند یتیم و محسنین در این شهرستان محروم از حامی مالی و در انتظار معرفی به نیکوکاران به عنوان فرزندان معنوی آنها هستند.

۲۵۰ یتیم در سبزوار حامی ندارند

محمد داورزنی افزود: امسال در شبهای قدر ۱۱ پایگاه حامی یابی از سوی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری این نهاد در سطح شهرستان سبزوار برپا شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ماههای رجب، شعبان و رمضان ۴۰۰ حامی جدید حمایت خود را از یتیمان در سبزوار اعلام کردند اما هم اینک ۵۰ یتیم از مجموع ۵۵۳ یتیم زیرپوشش این نهاد بدون حامی هستند. نیکوکاران با مراجعه به کمیته امداد حمایتهای مادی و معنوی خود را به افراد محروم و نیازمند اعلام کنند.
او افزود: در طرح محسنین نیز ۶۰۰ حامی حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند، بیمار و ازکارافتاده را بر عهده دارند اما همچنان ۲۰۰ فرزند محسنین بدون حامی هستند.
وی گفت: 'فرزند یتیم' افرادی هستند که پدر یا مادرشان فوت کرده و 'فرزند محسنین' افرادی که پدر یا مادر بیمار دارند یا فرزند طلاق هستند. حامیان بطور میانگین ماهیانه ۳۰۰ هزار ریال به هر فرزند یتیم و محسنین کمک می کنند.
۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.