قدس آنلاین:استادیار دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بوییدن خیار، سیب و گلاب احساس تشنگی را کمابیش کاهش می‌دهد.

کاهش تشنگی با بوییدن خیار، سیب و گلاب

به گزارش قدس آنلاین؛مجید انوشیروانی افزود: از دیدگاه طب ایرانی، احساس تشنگی گاه ناشی از افزایش حرارت در قلب است نه کاهش میزان آب یا افزایش غلظت اسمولیت‌ها (نمک) در خون، در این صورت، بوییدن خیار، سیب و گلاب احساس تشنگی را کمابیش کاهش می‌دهد همچنین تنفس در هوای خنک نیز احساس تشنگی را کمتر می‌کند.

وی گفت: هیچکدام از این اقدامات، محتوای آب داخل عروق را افزایش نمی‌دهند بلکه با بهبود خودتنظیمی دما و تعدیل حرارت داخلی بدن و کاهش پرکاری سیستم سمپاتیک قلبی، احساس عطش را کم کرده و ضمناً از تحلیل رطوبت‌های بدنی جلوگیری می‌کنند.

استادیار دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تشنگی شدید همراه با میل زیاد به نوشیدن آب سرد، طبیعی نیست و اگر این میل با علائمی مانند نفخ و سنگینی معده و آبریزش شبانه دهان همراه باشد، ممکن است ناشی از وجود بلغم شور و گرم در معده باشد. در این حالت، تشنگی با نوشیدن آب سرد و یخ تسکین نمی‌یابد و حتی بیشتر نیز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  انوشیروانی گفت: برای بهبود این گونه تشنگی، نوشیدن آب سرد و یخ ممنوع است و بجای آن باید حدود ۱۰ روز شربت سکنجبین با دمای ولرم مایل به داغ نوشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.