قدس انلاین – سعید کوشافر: طی هفته گذشته قدس انلاین در گزارشی به گلایه های مردم واعتراض زائران ومجاوران از دلالان بلیت و جارچی های شرکتهای مسافربری در اطراف پایانه مسافربری مشهد پرداخت .

دلالان و جارچیان از پایانه مسافربری مشهد جمع میشوند

 دراین گزارش به  برخی از مزاحمتهای بدون پایان این افراد برای زائران ومجاوران و بی تفاوتی مقامهای مسوول اشاره شده بود به گونه ای که حتی پلیس نیز دیگر برای بیرون کردن این افراد از منطقه اقدامی نمیکرد.

درهمین حال برخی از این دلالان عنوان کردند که به درخواست شرکتهای مسافربری وبرای جذب مسافرو رقابت با سایر شرکتها مقابل درب پایانه مستقرشده اندو به ازای هر مسافر مبالغی پول دریافت میکنندو همین مساله باعث شده تا کارشان را ادامه دهند.

این درحالی است که تجمع این افراد که ظاهری نامناسب دارند و باعث شده تا گروهی از افراد معلوم الحال هم درمقابل پایانه تجمع کرده و به صورت کاملا عمدی برای زائران و بویژه زنان ودختران ایجاد مزاحمت کنند یا حتی برای مجاوران منطقه مزاحمتهای فراوانی بوجود اورند.

دراین گزارش همچنین قید شده بود که اخیرا به این جارچی ها گروه دیگری هم اضافه شده بودند که به طور کاملا ناگهانی خودرا مقابل خودروهای عبوری انداخته و درخواست ارسال بار از طریق شرکت خودرا داشتند که موجب اعتراض شدید اهالی محله های اطراف پایانه شده بود.

درعین حال امروز شنیدیم که یکی از مقامهای مسوول گویا بالاخره درد دلهای زائران و مجاوران این پایانه را شنیده وفعلا درحد وعده خبر پایان دلالی درپایانه مسافربری مشهد را داده است .

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در توافق با نمایندگان قانونی رانندگان، مالکان ناوگان و شرکتهای حمل و نقل مسافری برون شهری و با هدف بهینه سازی این بخش 'پرداخت هزینه به دلالان' در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد حذف شد.

 جواد وحدتی فرد افزود: بر اساس مصوبه نشست روزهای 13 و 14 خرداد جاری با نمایندگان رانندگان، شرکتهای حمل و نقل مشهد و دبیر کانون انجمنهای صنفی رانندگان و مالکان بخش مسافری کشور شرکتهای فعال در این بخش ملزم شدند هیچ مبلغی را به دلالان و جارچیها در پایانه امام رضا(ع) مشهد پرداخت نکنند.

وی هدف این اقدام را به صرفه شدن فعالیت در این صنعت برای مالکان و رانندگان ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه مسافران برابر نرخ مصوب بها بلیت را پرداخت می کنند شرکتهای حمل و نقل مسافر موظف شدند کل کرایه را پس از کسر کسورات قانونی به رانندگان پرداخت کرده و از کرایه هیچ وجهی را به جارچیها پرداخت نکنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای حمل و نقل مسافر فعال در این استان به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و ورود افراد غیرمسئول برای جذب مسافر در قالب دلال و جارچی، ملزم شدند از ارائه تخفیفهای غیرمنطقی در بهای بلیتها خودداری کرده تا مسافران گرفتار افراد سودجو در پایانه مسافری مشهد نشوند.

وی گفت: مالکان ناوگان و رانندگان بخش مسافری نیز متعهد شدند لزوما بر اساس نرخهای مصوب مسافران را پذیرش کنند و مطابق قانون از سوار کردن مسافر در خارج از پایانه مسافری امام رضا(ع) ازسمت غرب مشهد تا ایستگاه سوار میثاق و در سمت شرق این شهر تا پلیس راه شهید نوروزی خودداری کنند.

وحدتی فرد افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با شرکتهای حمل و نقل و رانندگان ناوگان حمل و نقل بین شهری متخلف در خصوص تصمیمهای اتخاذ شده در قالب کمیسیونهای ماده 12 و 13 به شدت برخورد می کند.

هشت هزار و612 راننده با پنج هزار و 373 دستگاه خودروی حمل و نقل مسافری جاده ای در خراسان رضوی در قالب 124 شرکت حمل و نقل مسافر فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.