قدس آنلاین: شهردار مشهد از برنامه‌ریزی جهت احداث 20 پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در مشهد تا پایان سال خبر داد.

احداث 20 پایگاه مدیریت بحران در مشهد تا پایان سال

به  گزارش قدس آنلاین؛ تقی‌زاده خامسی با انتشار گزارشی از بازدید مسئولان استان از پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران مشهد در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت:«از چند شب گذشته پس از این‌که بازدید شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر با حضور نمایندگان محترم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی، آقایان قاضی‌زاده، بحرینی و شیران خراسانی، هم‌چنین استاندار محترم و رئیس محترم شورای اسلامی شهر تمام شد، از حاضران دعوت کردم تا از اولین پایگاه چند منظوره مدیریت بحران که در حال راه‌اندازی است، بازدید کنند».

وی ادامه داد:«این مراکز در ۲۰ نقطه شهر ایجاد خواهد شد و در همه آن‌ها در زمان عادی، پایگاه سلامت، اورژانس و آتش‌نشانی مستقر و خدمت‌رسانی خواهد کرد. ۴ نقطه آن در جهات اربعه شهر و یک پایگاه در اطراف حرم مطهر با امکانات هوشمند به صورت ویژه برای دوره بحران احتمالی طراحی شده است. این مراکز با اتصال به ٤٠٠ دوربین در سطح شهر، نرم‌افزارهای خاص و کلیه نقشه‌های زیر ساخت شهر توسط فرماندهی واحد در زمان بحران احتمالی مدیریت می‌شود».

تقی‌زاده خامسی افزود:«ایجاد این مراکز را شروع کرده‌ایم و اولین آن که هنوز رسماً افتتاح نشده مورد بازدید قرار گرفت تا قبل از راه‌اندازی نظرات دوستان را داشته باشیم. آقای قاضی‌زاده پیشنهاد خرید دو دستگاه هلکوپتر اورژانس را برای مشهد داشت که به اندازه سهم شهرداری اعلام آمادگی کردم و در آینده نزدیک موضوع را با اعضای محترم شورای اسلامی شهر مطرح خواهم کرد. امیدوارم امسال بتوانیم همه ٢٠ مرکز را راه‌اندازی کنیم».

وی ادامه داد:«آن‌چه قابل توجه است، این است که ما باید برای مدیریت در بحران شهرمان آمادگی داشته باشیم، زیرا که زلزله، سیل و آتش‌سوزی غیر قابل پیش‌بینی است، هرچند که پیش‌گیری نیز اهمیت بسیار دارد. ما از این سالن‌ها در زمان عادی برای ورزش شهروندان، پایگاه سنجش و امور سلامت محله و استقرار اورژانس و آتش‌نشانی و در دوره احتمالی بحران برای مدیریت بهره خواهیم گرفت».

شهردار مشهد اضافه کرد:«آرزو دارم هیچ زمان این اتفاق برای شهرمان نیفتد، اما حادثه خبر نمی‌کند و ما باید اماده باشیم. از مردم فهیم مشهد نیز در خواست می‌کنم در کلاس‌های آموزشی و مانورهای «دوام ثامن» که در همه مناطق و محلات برگزار خواهد شد، شرکت کنند تا همیشه آماده باشند؛ یقین دارم چنین خواهند کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.